A Szentszék szerint a Universi Dominici Gregis 36. pontja alapján minden, bíborossá kreált személy jogosult a választáson részt venni. Így egyetlen bíborost sem lehetett kizárni, még akkor sem, ha a hivatalos létszám fölé estek.
A döntés biztosította a választás érvényességét, és elhárította a kánonjogi válságot. Az új pápa megválasztása így teljes mértékben legitim és az egyházi törvényekkel összhangban történhet – egyúttal példát szolgáltatva a szabályok és rugalmasság egyensúlyára.
VIA magyarnemzet
Ez is érdekelhet:
A Mazda 3 vezetése – ahogyan a márka többi modelljénél is gyakran érezhető – olyan, mintha egy korábbi korszak autójába ülnénk vissza, de a nosztalgia legjobb értelmében.
Ez az autó megőrizte azt a mechanikai érzékelhetőséget és letisztult formavilágot, amit sokan már hiányolnak a modern autókból, ugyanakkor megkapta a mai világban elvárt biztonsági és környezetvédelmi technológiákat is. Vagyis nem kell sem térképet hajtogatni, sem CD-tokot keresgélni az utazás előtt.
A Mazda mindig is mert más utat járni – nemcsak abban, hogyan működnek az autói, hanem abban is, mivel hajtják őket. Az elektromos autókkal kapcsolatban is szkeptikus: 2025 és 2030 között ugyan tervez egy új, moduláris villanyautó-platformot, de jelenlegi filozófiája szerint a belső égésű motorok hatékonyságának növelésével többet tehet a környezetért, mint ha hirtelen teljesen átállna az elektromos hajtásra.
Ennek a stratégiának a középpontjában áll a Skyactiv-X technológia, amely egyedülálló módon ötvözi a gyújtógyertyás és a kompressziós gyújtású működést a jobb hatásfok érdekében. Ez a motorváltozat a negyedik generációs Mazda 3 modellben debütált.
Mostantól viszont a korábbi, enyhe hibrid 2.0 literes e-Skyactiv-G helyett egy új, 2.5 literes benzinmotor is választható, amely 138 lóerőt nyújt, de több azonnal elérhető nyomatékkal rendelkezik, mint az elődje. A kínálat másik tagja továbbra is a 183 lóerős 2.0 literes e-Skyactiv-X motor, amely a Mazda saját SPCCI gyújtástechnológiájával dolgozik. Mindkét négyhengeres motorhoz enyhe hibrid rendszer társul, a váltó pedig hatfokozatú manuális vagy hagyományos automata lehet.
A Mazda 3 belső terét szinte teljesen új szintre emelték – nemcsak az előző generációhoz képest, hanem az egész kompakt kategóriában. Az elmúlt négy év során egyetlen vetélytárs sem tudta igazán felülmúlni a Mazda által nyújtott tapintható minőséget és kezelhetőséget.
A belső tér letisztult, átgondolt, kiváló anyagválasztással. A klímavezérlők külön konzolban, szimmetrikusan elrendezve, magas minőségérzetet keltve helyezkednek el. Az infotainment képernyő ergonomikus helyre került, és jól illeszkedik a réteges, ívelt műszerfal kialakításához. Bőr, bőrhatású anyagok és sötét, puha tapintású műanyagok dominálnak, míg fényes fekete betétek és krómozott díszítőelemek emelik a beltér eleganciáját.
Kevésbé meggyőző viszont a helykínálat: hátul a fejtér és a lábtér is kissé szűkös – előbbi 890 mm (szemben a Golf 950 mm-ével), utóbbi 690 mm (Golf: 700 mm). A csomagtartó 358 literes, ami átlagosnak számít ebben a szegmensben. A nyílás megfelelő méretű, bár a küszöb viszonylag magas, így a pakolás nem minden esetben ideális. A Ford Focus (375 liter) és a VW Golf (381 liter) ebből a szempontból praktikusabb választás.