Dráma az Űrállomáson! Kapu Tibor bajban!

A magyar DNS-REPAIR kísérlet során a miniatűr állatok életben tartása kulcsfontosságú – ám a súlytalanságban az adagolóberendezés meghibásodott! Kapu Tibor kézzel adagolta a tápoldatot, miközben lebegő cseppek úsztak a levegőben, veszélyeztetve a berendezéseket. A földi kutatócsoport pánikszerűen instruálta a műveletet élő videón, hogy a szökésben lévő muslicákat visszaterelje a zárt modulba. “Őrület volt, mintha mikroszkopikus Jurassic Parkot rendeztünk volna odafent!” – mesélte egy mérnök.

Ez is érdekelhet:

Bár a Jaguar XE kissé dől a kanyarokban, ez az engedékenyebb futóműhangolás azt eredményezi, hogy a versenypályán kívül, közúti körülmények között a modell olyan menetkomfortot kínál, amire az olyan riválisok, mint az Alfa Romeo Giulia vagy az Audi A4 nem képesek.
A szériafelszereltség részét képező nyolcfokozatú automata váltó valóban kiváló: teljesen automata módban a váltások finoman és észrevétlenül történnek. Manuális módban is viszonylag gyorsak az áttételek, bár nem annyira azonnaliak, mint az ember elvárná – ennek ellenére az alumíniumból készült kormány mögötti váltófülek használata élményszámba megy. Nem egészen olyan kifinomult, mint a BMW hasonló rendszere, de gyorsabban reagál, mint az Alfa nyolcfokozatú automatája. Ez a kényelem tovább növeli az XE nyugtató, kényelmes karakterét, ugyanakkor a váltó elég gyors ahhoz is, hogy dinamikusabb, sportosabb vezetési stílust is kiszolgáljon.
Minden XE modell sima és kifinomult futású, amit részben annak is köszönhet, hogy a kompakt prémium szedánok mezőnyében az egyik legkönnyebb modell, 1 651 kilogrammos tömegével. Akár az alapfelszereltséghez tartozó 18 colos, akár a HSE kivitelhez járó 19 colos, vagy az opciós 20 colos kerekeket választjuk, az XE futóműve leginkább feszesnek, de megbocsátónak írható le – pont olyannak, amilyennek egy kis sportos Jaguar limuzinnak éreznie kell magát.

Az elektromos szervokormány gyors reakcióidejű, és a középállás kissé tompa érzete után bőséges visszajelzést ad. A gázreakció is jó, különösen, ha bekapcsoljuk a Configurable Dynamics rendszert, amely lehetővé teszi a vezető számára, hogy élesebb gázreakciókat és feszesebb felfüggesztést állítson be.
A Jaguar XE motorválasztéka 2019-ben egyszerűsödött három változatra: egy dízelre és két benzinesre. A dízelmotor – D180 néven – egy 2,0 literes, turbófeltöltéses, négyhengeres egység, 178 lóerővel, amely hátsókerék- vagy összkerékhajtással volt elérhető. 2021-ben újabb változások történtek: a kínálat két motorra csökkent – a D200-as mild-hibrid dízelre és a P300-as benzinesre. Ugyanebben az évben jelent meg a 247 lóerős P250 benzines kivitel is.
A P300-as motor 296 lóerőt tud, összkerékhajtással párosul, és – ahogy minden XE modell – széria nyolcfokozatú automata váltóval szerelt. Ez a leggyorsabb változat: álló helyzetből 100 km/h-ra mindössze 5,7 másodperc alatt gyorsul, végsebessége pedig elektronikusan korlátozott 250 km/h. Ha egy használt, de újszerű példányt nézünk, a valamivel gyengébb P250 is lenyűgöző: 6,5 másodperc alatt teljesíti ugyanezt a sprintet, azonos végsebesség mellett. Az újabb, mild-hibrid technológiával ellátott D200-as dízel 6,9 másodperces 0–100-as idővel bír, míg a korábban elérhető D180-asnak ehhez 8,4 másodpercre volt szüksége.

Author: admin

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük