„Két hete nem voltam a műsorban – nyaralok vagy megijedtem Lilitől?” – kérdezte visszatérve Farkasházy. Túléltem egy intenzív nyaralást. A Klubrádió YouTube-csatornáján futó műsorban újra ott ül, újra élcelődik – most már a saját betegségén is.
VIA YT
Ez is érdekelhet:
A 2025-ös frissítéssel minden Kia Sportage modell megkapta a kettős, 12,3 colos képernyőt, amely magában foglalja a központi érintőképernyős infotainment rendszert felhőalapú szoftverfrissítésekkel, a ChatGPT mesterséges intelligencia asszisztenssel, valamint a vezeték nélküli Apple CarPlay és Android Auto funkciókkal. A csúcskategóriás GT-Line S modellek új head-up display-t is kaptak, amely integrálja a navigációs vagy médiainformációkat, amelyeket akár telefon tükrözésével is megoszthatunk.
A rendszer elrendezése átlátható és meglepően könnyen kezelhető, különösen egy teljesen érintőképernyős felülethez képest. Az alapképernyőhöz való visszatérés mindig gyors, és onnan az egyes menük megtalálása nem igényel zavaró görgetést vagy lapozgatást.
A Kia gyári navigációs rendszere könnyen programozható, felhasználóbarát elrendezésű és jól követhető.
Az érintőképernyő elhelyezkedése nem kínál külön támasztékot a kéznek, ami hosszabb használat során kényelmetlen lehet, de összességében ez az egyik legkönnyebben használható infotainment rendszer a kategóriában. A Sportage hibrid hajtáslánca 23 lóerős teljesítménynövekedést kapott, így már 235 lóerőt tud, amivel 0–100 km/h-s gyorsulása akár 7,9 másodperc is lehet. A rendszer mindennapi használat során kellemes, finoman működő és meglehetősen takarékos. Utazósebességnél és kisebb terhelésnél csendes, városban pedig kellően fürge és jól reagál.
Azok számára, akik az autójukat csupán a munkahely, a bolt, az iskola és az edzéshelyszínek közötti közlekedésre használják, és a kényelmes, hatékony mindennapi használhatóságot tartják szem előtt, a Sportage tökéletesen megfelelhet.
A Kia ugyan nem használ CVT váltót hibridjeiben, de ha nagyobb teljesítményt kérünk tőle, az 1,6-os motor sok időt fog a piros tartomány közelében tölteni.
A Sportage mechanikai finomsága, amelyet alacsony terhelésnél mutat, gyorsításkor háttérbe szorul. Ez nem olyan, mint a CVT-s hibridek, amelyek teljes terhelésnél folyamatosan a maximális fordulaton pörögnek – itt a hatfokozatú automata váltó fokozatosan vált, de erőteljes gázadásra nehézkesen és kissé darabosan kapcsol vissza. A motor hangja és működése is feszültnek érződik 4500/perc felett, és még Sport módban, a kormány mögötti váltófülekkel is sosem érezzük teljesen kontroll alatt a váltásokat.
Viszont az is pozitívum, hogy a 2025-ös frissítéssel a hibrid és plug-in hibrid változatok változtatható fékenergia-visszanyerést kaptak. A Frankfurt környékén tesztelt prototípus Sportage HEV modell sima, kiszámítható regeneratív fékezést kínált, és Eco módban a kormány mögötti váltófülek segítségével három fix regenerációs szint között válthatunk, vagy aktiválhatjuk az adaptív módot is. Ilyen mértékű szabályozhatóságot kevés full hibrid kínál, így ez valóban erős újítása az átdolgozott Sportage-nak.
Egyébként a hibrid hajtásrendszer könnyedén és simán kezeli a váltásokat kisebb terhelésnél, és hatékonyan támogatja a városi, forgalmas közlekedést, amikor a vezetőnek nem igazán fontos, hogy az autó éppen mit és hogyan csinál – csak hogy tegye a dolgát kényelmesen.
Röviden kipróbáltuk az alap 1,6 literes turbós benzinmotort is, amely 147 lóerőt teljesít és 0–100 km/h gyorsulása 9,4 másodperc. Tesztautónk szintén hatfokozatú automata váltót kapott, és sok szempontból ez a verzió tűnik a legkiegyensúlyozottabbnak: egyszerűbb technikája miatt kiszámíthatóbb és lineárisabb érzetet nyújt. Bár a motor hangja durvább, és hiányzik a hibrid verzió csendes, suhanó indulása városban, ha az ár fontosabb szempont, mint az adókedvezmények vagy üzemanyagköltségek, a sima benzinmotoros Sportage jó választás lehet.