Már ezeken a településeken is Agyevő amőbát találtak!

A közelmúltban tragikus hír rázta meg a Dél-Szlovákia fürdőlátogató közösségét: egy 11 éves kisfiú életét vesztette a párkányi (Štúrovo) Vadas termálfürdőben szerzett fertőzés következtében. MUTATJUK A RÉSZLETEKET!
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
A Kia Niro teljesítményét nagyrészt kulturált, civilizált módon adja le, ami különösen kellemes élménnyé teszi a vezetést. Ugyan erőteljes gyorsításnál elkerülhetetlenül érezni némi nyomatékvisszacsatolást – azaz azt, amikor a kormány egy kicsit elhúz az erő hatására –, de ez soha nem válik a vezetési élmény vagy a biztonság rovására. A kipörgésgátló rendszer jól végzi a dolgát: gördülékenyen csökkenti a teljesítményt addig, amíg újra elegendő tapadás nem áll rendelkezésre. Persze egy váratlanul nedves útfelület még így is képes meglepni a rendszert, de ilyen esetek ritkák. Ha kikapcsoljuk a kipörgésgátlót, a Niro könnyedén kipörgeti az egyik első kerekét, de ezt sem teszi agresszívan vagy zavaróan.
Normál, hétköznapi vezetés során a Niro EV valóságos példakép lehetne sok más elektromos autógyártó számára. Háromféle vezetési mód áll rendelkezésre, amelyek különböző gázpedál-érzékenységet biztosítanak, és így alkalmazkodnak a vezető stílusához. A kormány mögötti váltófülekkel menet közben is tetszés szerint szabályozható a regeneratív fékezés mértéke – egészen a teljesen kikapcsolttól az egypedálos vezetésig, amikor a fékpedál szinte teljesen feleslegessé válik, mert a lassítás már a gázpedál elengedésével megtörténik.
Ha nagyon szőrszálhasogatók akarunk lenni, akkor két apró bosszúságot is meg lehet említeni. Az egyik a forgókapcsolós sebességváltó, amely kevésbé intuitív, mint az alapfelszereltségű Kia Niro Hybrid karos váltója. A másik, hogy a vezetőnek minden alkalommal a fékre kell lépnie, mielőtt átválthatna D (Drive) vagy R (Reverse) fokozatba, ami kifejezetten frusztráló lehet például egy gyors hárompontos megfordulás során. Ezek nem súlyos hibák, de hosszabb távon zavaróak lehetnek.
A fékek működésében is lehetne egy kis finomítás: a megállás utolsó szakaszában kissé nehéz teljesen egyenletesen, rángatás nélkül megállni. Nem tragikus, láttunk már ennél sokkal rosszabb megoldásokat más autóknál, és a fékek végső lassítóereje teljesen megfelel a kategória elvárásainak. Ugyanakkor az is igaz, hogy a Niro EV megállási távolsága pár méterrel hosszabb lehet, mint a könnyebb, benzines változatoké – ami nem is meglepő, hiszen az akkumulátorcsomag 443 kilogrammot nyom, még ha ez a tömeg alacsonyan is helyezkedik el, így kevésbé befolyásolja a jármű stabilitását.
Leave a Comment