Skip to content
Matrend – mai hírek és érdekességek
Menu
  • Kezdőlap
  • Adatkezelési tájékoztató
  • Jogi nyilatkozat
  • Kapcsolat
  • Impresszum
Menu

Meglett a felelős a buszon felejtett kislány ügyében!

Posted on 2025.06.11.

Egy szülő szerint a tanárok nem ellenőrizték a gyerekek létszámát, amikor a tatai Vaszary János Általános Iskola elsősei visszaérkeztek az osztálykirándulásról. A gyerekek leszálltak, a pedagógusok távoztak, senki nem nézett körül a buszon. Az egyik kislány azonban aludt, így a buszvezető – tudtán kívül – bezárta a gyermeket a járműbe, és elindult a telephelyre.
Otthon a szülők hiába keresték a gyereket, az iskolában sem tudta senki, hol van. Egy osztálytárs megjegyzése segített rájönni: a kislány talán a buszon maradt.
EZ LETT A GYERMEKKEL, ITT VAN A FELELŐS:

A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!

—>> KÖVETKEZŐ OLDAL

Ez is érdekelhet:

Nem is olyan régen még a népszerű, nagyobb négyhengeres benzinmotoros családi autók voltak megszokottak az Egyesült Királyságban. Ezek azonban rendszerint elég zajosak és durvák voltak, nem úgy, mint ez a CX-30.
A Mazda 2,5 literes motorja, amelyet kétségkívül segít a 24 voltos hibrid rendszer, meglepően simán és csendesen működik normál körülmények között. Indításkor és leállításkor nincs semmiféle zavaró zaj, és a nagyobb gázadáskor tapasztalható enyhe durvaság, valamint a magas fordulatszámnál megszokott megnövekedett zajszint kivételével nagyon kulturáltan jár.
A megnövelt elérhető nyomatékszintnek és a mild-hibrid rásegítésnek köszönhetően a motor erőteljesen és tisztán húz, nem tűnik úgy, hogy a fordulatszámoktól függne a teljesítmény leadása. Bár nem kifejezetten fürge, az biztos, hogy a középső fordulatszámtartományban viszonylag határozottan teljesít, és egészen 5000-es fordulatig jól pörög, onnantól viszont jelentősen csökken a teljesítménye. Furcsának tűnhet, de ez egy olyan szívó benzinmotor, amelynél érdemes korábban váltani.

A Mazda visszafogott teljesítményadatokat közöl a CX-30-ról, 0-ról 62 mérföld/órára 9,7 másodperces gyorsulást állítva be. A leglassabb méréseink során (nedves úton, lemerült hibrid akkumulátorral) viszont egy másodperccel gyorsabb volt ennél, a leggyorsabb körön pedig majdnem két másodperccel.
Tehát, amikor a motor optimálisan tud reagálni, egyáltalán nem lassú autóról beszélünk a kategóriájában. A 24 voltos hibrid rásegítés azonban csak rövid időre biztosítja a legjobb gyorsulást, majd hamar kimerül. Ráadásul kissé bosszantó, hogy a Mazda nem kínál külön műszereket arra, hogy nyomon kövesd az akkumulátor töltöttségi és a rásegítés szintjét.

Vélemény, hozzászólás? Válasz megszakítása

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Archívum

  • 2025. október
  • 2025. szeptember
  • 2025. augusztus
  • 2025. július
  • 2025. június
  • 2025. május

Kategóriák

  • Általános
  • Egyéb
©2025 Matrend – mai hírek és érdekességek | Design: Newspaperly WordPress Theme