Skip to content
Matrend – mai hírek és érdekességek

Matrend - mai hírek és érdekességek

    vasárnap, június 15
    • Kezdőlap
    • Adatkezelési tájékoztató
    • Jogi nyilatkozat
    • Kapcsolat
    • Impresszum

    Megszólalt az egyetlen túlélő!

    BY admin2025.06.13.

    Csodával határos módon élte túl egy utas az Air India AI-171-es járatának lezuhanását: a 11A ülésben utazó férfi, közvetlenül a vészkijárat mellett, saját lábán hagyta el a lángoló roncsot. A Boeing 787-8 típusú repülőgép június 12-én szállt fel Ahmedabadból London Gatwick felé, 242 emberrel a fedélzetén.

    A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!

    —>> KÖVETKEZŐ OLDAL

    Ez is érdekelhet:

    Daniele Calonaci, a Jeep európai formatervezési vezetője azt mondta, hogy nagy kihívás volt a márka jellegzetességeit egy négy méter hosszú autóba sűríteni.

    Ezért van sok védőborítás az autó oldalán és lökhárítóján, és a első és hátsó védőlemezek nem csak ezüstre vannak festve, hanem valódi alumíniumból készülnek.

    Az Avenger az egyik legnagyobb hasmagassággal rendelkezik a kategóriájában: 200 mm, ami csak 10 mm-rel kevesebb, mint a Suzuki Jimny-é – ez egy kicsi, de nagyon ügyes terepjáró, ami néha még a Toyota Land Cruiser-t is legyőzi szűk ösvényeken.

    Az viszont igaz, hogy a Suzuki sokkal jobb a terep szögeiben, és mind a négy kereke hajtott, míg az Avenger jelenleg csak elsőkerék-hajtású.

    Az Avengert Lengyelországban, a Stellantis Tychy gyárában készítik. Ez az első autó, ami a Stellantis új e-CMP2 padlólemezére épül, amit más kis méretű elektromos autóknál is használnak, például a Citroën ë-C4-nél vagy a Peugeot e-208-nál.

    Ez az új platform lehetővé teszi, hogy az autó eleje és hátulja rövid legyen, ami a robusztus, négyzetes megjelenéshez fontos, de ezzel nem rontják a balesetvédelmet. A kerekek futástere is nagyobb lett, így 18 colos, szép kerekek kerültek az autónkra, 215 mm széles gumikkal.

    Az autó felfüggesztése MacPherson rugóstagokból áll elöl, hátul pedig egy csavarodó rudas felfüggesztés van, ami megszokott a Stellantis kisautóinál.

    Az Avengerbe szerelt villanymotor most mutatkozott be először a világon. Ez az első ilyen motor, amit a Stellantis és a japán Nidec közös cége, az eMotors készített. A motor hatékonyabb az elődjénél, és 154 lóerős, 260 Nm nyomatékot ad.

    Ez a teljesítmény jó egy ilyen kis autónak, bár az autó súlya, ami a 54 kWh-s akkumulátornak köszönhetően elég nagy, ezt némileg csökkenti.

    Az Avenger 1601 kg-ot nyom, ami nem túl nehéz, és a súlypontja is viszonylag alacsonyan van. De az 1,2 literes benzines modell csak 1182 kg.

    Az autó külső megjelenése erős, férfias benyomást kelt, de a kemény terepjárós elemek, mint a rock rail vagy a differenciálzárak nincsenek benne.

    Previous Post

    Vádolják az anyát, mert gyermeke evett a boltban

    Next Post

    Ismert színészek voltak a Polgárdi baleset résztvevői!

    Leave a Comment

    Archívum

    • 2025. június
    • 2025. május

    Kategóriák

    • Általános
    • Egyéb

    Related Posts

    Általános

    Értékes műkincs tört össze a Kincsvadászokban!

    A

    Copyright © 2025 | WordPress Theme: Xews Lite Kezdőlap Adatkezelési tájékoztató Jogi nyilatkozat Kapcsolat Impresszum