Minden nyugdíj összege drasztikusan megváltozik!

A Nyugdíjas Parlament Országos Egyesülete hangsúlyozza: az emberi méltóság, mint alapjog, megköveteli az időskori létbiztonságot. Ezért a szervezet sürgeti egy olyan jogszabály elfogadását, amely a társadalmi összefogás elvét követve biztosítja az idősek számára a megélhetéshez szükséges jövedelmet – ahogy az Alaptörvény is elismeri a méltóság sérthetetlenségét.
ERRŐL FOGNAK SZAVAZNI, EKKORA ÖSSZEGRŐL VAN SZÓ PONTOSAN:
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
Ez is érdekelhet:
A motorválaszték hiánya ugyanakkor problémát jelenthet egyesek számára. Az egyetlen elérhető, 99 lóerős motor alapvetően jól boldogul a forgalomban, ám nem olyan rugalmas, mint például a Vauxhall Corsa 1,2 literes, turbós motorja. A Corsa több vonóerőt kínál, ami magabiztosabb előzéseket tesz lehetővé, különösen autópályán, ahol ráadásul az i20 szél- és gördülési zaja is jobban felerősödik.
Bár a költségek miatt a kézi váltót ajánljuk, ez nem tartozik a legjobb kézi váltók közé: az első és második fokozat közti váltás nehézkes, bármennyire is igyekeztünk. A Renault Clio, Skoda Fabia és Volkswagen Polo ebben sokkal finomabb működést kínál. Az automata, hétfokozatú duplakuplungos váltó valamivel jobb, mint a rángatós Citroen C3-é, de gyors gázadásra még így is meg tudja zavarni egy-egy visszakapcsolás.
Az i20 elsőkerék-meghajtású modelljei kézi vagy duplakuplungos automata váltóval érhetők el. Az egyetlen, háromhengeres benzines motor 99 lóerőt és 172 Nm nyomatékot biztosít, utóbbit már 1.500-as fordulattól. A kézi váltós verzió gyorsabban gyorsul, 0-ról 100 km/h-ra 10,4 másodperc alatt jut el, míg az automata változat ehhez 11,4 másodpercet igényel. A végsebesség kézinél 188 km/h, automatánál 185 km/h. Ez kissé elmarad például a 99 lóerős Corsától vagy a 94 lóerős Polótól, amelyek 10 másodperc alatt képesek ugyanazt a sprintet teljesíteni.
A fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás tekintetében az 1,0 literes motor tisztességes eredményt nyújt, mindkét váltóval elérve az 51,3 mpg kombinált értéket (kb. 5,5 l/100 km), ami kissé rosszabb a korábbinál, valószínűleg a mild-hibrid technológia elhagyása miatt. Ez különösen sajnálatos annak fényében, hogy például a Peugeot 208 és a Vauxhall Corsa mostanában kapta meg ezt a technológiát, a teljes hibrid alternatívák – mint például a Toyota Yaris – pedig akár 68,9 mpg értéket is tudnak.
Leave a Comment