Önkezével vetett véget! David Hasselhoff megható búcsúja!

A világ lélegzete elakadt a szörnyű hír hallatán: A 62 éves színészt saját lánya, Hayley Hasselhoff találta meg mozdulatlanul – a hollywoodi ház, amely valaha a családi boldogság otthona volt, most a gyász és a fájdalom színterévé vált.
MUTATUK MI TÖRTÉNT!
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
A Ghibli három motorral és kétféle hajtáslánccal érhető el, a kínálat alján egy hátsókerék-meghajtású, 3,0 literes, ikerturbós V6-os benzinmotor áll, amely 345 lóerőt teljesít.
Fölötte helyezkedik el a Ghibli S, amely ugyanennek a motornak az erősebb, 404 lóerős változatát kapta meg – ezt a változatot a Maserati Quattroporte-ben vezették be korábban. Ez az erőforrás választható hátsó- vagy összkerékhajtással is, utóbbi azonban sajnálatos módon nem lesz elérhető az Egyesült Királyságban.
A Maserati kínálatában szokatlannak számít a 271 lóerős, 3,0 literes V6-os turbódízel motor, amely elengedhetetlen ahhoz, hogy a modenai márka elérje ambiciózus célját: az évi kevesebb mint 10 000 darabos eladásból 50 000 darabra bővítené gyártását.
Minden Ghibli nyolcfokozatú ZF automata váltót kap, kormány mögötti váltófülekkel, multilink hátsó felfüggesztést, elöl kettős keresztlengőkaros rendszert, Maserati által fejlesztett elektronikus Skyhook lengéscsillapítókat, részlegesen önzáró differenciálművet, Brembo fékeket és hidraulikus szervokormányzást. A tömegeloszlás minden változatnál 50-50 százalék az első és hátsó tengelyek között, a tömeg modellről modellre 50 kilogrammal kevesebb, mint egy Quattroporte esetében, a légellenállási együttható pedig 0,31.
A V6-os motor, amely a nagyobb Quattroporte-ban már bizonyított, lendületes, sima és karakteres teljesítményt nyújt. A Ghibliben ez egy ésszerű és élvezetes választásnak ígérkezik.
A „megfelelő” nem az a szó, amit szívesen hallanánk egy Maserati kapcsán, de a dízel Ghibli esetében talán mégis ez írja le legpontosabban a teljesítményét – mind szubjektív, mind objektív szempontból.
Gyorsulása a kategóriában teljesen jelentéktelen lenne, ha BMW vagy Mercedes emblémát viselne. Valójában lassabb 100 mérföld/órára, mint a CLS 350 CDI vagy a BMW 530d, a 535d-ről nem is beszélve, amely valójában a Ghibli legközelebbi vetélytársa. Egy Audi A7 3.0 TDI sem lassabb nála. A 0–60 mph gyorsulás 6,5 másodperc, míg a 0–100 mph 17,2 másodperc alatt megvan – elfogadható ez egy Maseratinál? Talán éppen hogy. Egy Volkswagen Golf GTI körülbelül ugyanilyen gyors.
A motor kellően kulturált mindaddig, amíg nem nyomjuk meg a Sport gombot – ilyenkor érdes, darabos hangot ad ki, miközben nem nyújt érzékelhető teljesítménynövekedést. A megváltást a váltó jelenti, amely ugyanolyan kiváló a Ghibliben, mint más autókban. Sőt, talán még jobb, mivel ha manuális módban a váltókarral kapcsolunk (nem a fülekkel), akkor lefelé váltáshoz nyomni, felfelé váltáshoz pedig húzni kell – ahogy az lenni is kell.
Sajnos a Ghibli nem jobb a lassításban, mint a gyorsulásban. A dízel tesztautónk tömege a mérés szerint 2040 kg volt – több mint 200 kg-mal több, mint amit a Maserati állít –, ami a tesztpályán fékfade-hez, közúton pedig legfeljebb megfelelő fékteljesítményhez vezetett, de semmi többre nem futotta. Esős időben az autó féktávja is hosszabb volt a kelleténél.
A következő, a kezelhetőségről szóló rész alapján úgy tűnik, a probléma inkább a futómű és a gumik számlájára írható, nem annyira a fékrendszerére.
Leave a Comment