Orbán és Dopeman ezt tervezik Majkával!

Erőteljes interjút adott Pityinger László, művésznevén Dop/man az Inde/nek, ahol a kormányfő által elindított Digitális Polgári Kör (DPK) tagjaként osztotta meg gondolatait. Hétfőn saját podcastjéban Orbán Viktor a vendége. MUTATJUK A RÉSZLETEKET!
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
Az olyan igazi terepjárók számára, mint a Jeep Wrangler, a „jó teljesítmény” egészen mást jelent, mint amit a hétköznapi, városi használatra szánt SUV-októl várunk el. Amíg egy átlagos SUV-nál fontos, hogy halk legyen a motor, finoman váltson a sebességváltó, és kényelmesen lehessen vele közlekedni a városban vagy autópályán, addig a Wranglernél más szempontok számítanak igazán. Egy köves, sziklás terepen sokkal nagyobb szükség van erőteljes nyomatékra és kiszámítható, jól adagolható gázreakcióra, mint bármiféle luxusra vagy kifinomultságra, amit például egy hasonló méretű, de teljesen más célra készült Mercedes GLC kínálhat.
Ugyanakkor a Jeep sem engedheti meg magának, hogy figyelmen kívül hagyja azokat a vásárlókat, akik nemcsak terepen, hanem hétköznapi közlekedésre is szeretnék használni az autót. Ezért is volt fontos, hogy az úton is jól viselkedjen, és a vezetési élmény ne okozzon csalódást. Az újabb motorváltozatok, például a már nem gyártott 197 lóerős 2,2 literes dízelmotor vagy a 268 lóerős, turbófeltöltős 2,0 literes benzines egészen jól teljesítettek ilyen téren is.
Különösen sokat számít az új nyolcfokozatú automata váltó, amely meglepően finoman és kulturáltan működik. Bár úgy tervezték, hogy elviselje a terepezés közben jelentkező nagy terhelést, mégis városi vagy országúti közlekedés közben is nagyon jól viselkedik. Ez is hozzájárul ahhoz, hogy a Wrangler ne csak egy hobbiterepjáró legyen, hanem valóban használható legyen a mindennapokban is.
Az igaz, hogy normál közlekedés közben a váltó hajlamos minél hamarabb magasabb fokozatba kapcsolni, hogy takarékoskodjon az üzemanyaggal. Ugyanakkor, ha egy kicsit határozottabban nyomjuk meg a gázpedált, gyorsan visszakapcsol egy alacsonyabb fokozatba, és így mindig a motor legjobb teljesítménytartományában marad. Ha pedig kézzel kapcsolgatjuk a sebességeket, az is jól működik, nem okoz különösebb gondot.
Teljesítmény tekintetében sem kell szégyenkeznie: a dízel Wrangler körülbelül 9 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/h-ra, ami nagyon is tisztességes. Összehasonlításképpen: a nagyobb motorral szerelt Land Rover Discovery TDV6, amit még 2017-ben mértek le, csak egy kicsit volt gyorsabb – 8,7 másodperces idővel.
Menet közben is jól teljesít, különösen, ha például 40-ről 60 km/h-ra gyorsítunk ötödik fokozatban – ez mindössze 5 másodpercet vesz igénybe, ami alig marad el a Discovery eredményétől. A Jeep hatékonyan képes átvinni a motor erejét az útra, és a nagy, több mint 2,1 tonnás súlya ellenére sem érezzük lomha vagy nehézkes autónak. A bőséges nyomaték miatt meglepően könnyedén lehet vele haladni a mindennapokban.
Leave a Comment