Orbán és Dopeman összeállt: EZT TERVEZIK!

Erőteljes interjút adott Pityinger László, művésznevén Dop/man az Inde/nek, ahol a kormányfő által elindított Digitális Polgári Kör (DPK) tagjaként osztotta meg gondolatait. Hétfőn saját podcastjéban Orbán Viktor a vendége. MUTATJUK A RÉSZLETEKET!
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
A plug-in hibrid (PHEV) változat jelentős előrelépést jelent a hagyományos hibridhez képest. Teljesítményben körülbelül 50%-kal erősebb, ami dinamikusabb vezetési élményt nyújt, miközben a fenntartási költségeket is jelentősen csökkenti – persze csak akkor, ha megfelelően használjuk, vagyis főleg elektromos módban közlekedünk vele. Emellett az adózási előnye sem elhanyagolható: a céges autókra vonatkozó BIK (Benefit-in-Kind) adókulcs mindössze 8%, szemben a hagyományos hibrid 27%-os besorolásával. Ez különösen vonzóvá teszi a PHEV modellt a flottavásárlók, cégek és üzleti felhasználók körében.
A hivatalos WLTP fogyasztási érték szerint az autó akár 565 mérföldet is meg tud tenni egy gallon benzinnel – ami átszámítva közel 0,5 literes átlagfogyasztásnak felel meg. Ez persze csak elméletben igaz: akkor lenne elérhető, ha szinte mindig tisztán elektromosan használnánk az autót, és belső égésű motort csak nagyon ritkán, és akkor is csak lassú, városi tempóban indítanánk be. A valóságban ez nyilvánvalóan túlzó adat. Egy valóban kihívásokkal teli, 96 kilométeres tesztútvonalon, ahol volt emelkedő, országút és város is, az autó így is elérte az 55 mpg (kb. 5,1 liter/100 km) fogyasztást, illetve 3,2 mérföldet tudott megtenni kilowattóránként elektromos módban – mindezt meleg időben és teljesen feltöltött akkumulátorral. Ha mindennapos használatra inkább a hibrid üzemmódot választjuk, reálisan elérhető a 4,5 liter körüli átlagfogyasztás, ami kiváló eredmény ebben a kategóriában.
Az autóba egy 22 kWh-s akkumulátor került, amely 7,4 kW-os teljesítménnyel is tölthető, és az energiát mozgás közben is visszatölti a regeneratív fékezés révén. Ennek köszönhetően az autó szinte mindig elektromos üzemmódban indul el – akár városban, akár országúton. A rendszer úgy lett kialakítva, hogy mindig maradjon elegendő energia az akkumulátorban az elektromos induláshoz. A gyári adatok szerint az elektromos hatótáv elérheti a 106 kilométert is, ami meghaladja több rivális – például a Mazda CX-60, a Volvo XC60 vagy a DS 7 – hasonló modelljeinek képességeit.
Leave a Comment