Parajdi sóbánya miatt van minden

Továbbra is kilátástalan a helyzet Parajdon, folyamatosan omlik a sóbánya mennyezete! A helyzet nem egyszerű! Kritikus a helyzet Parajdon, a régi sóbánya veszélyesen erodálódó mennyezete miatt több tízezer helyi lakó ivóvízellátása kerülhet veszélybe. MUTATJUK A RÉSZLETEKET!
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
Motorháztető alatt most már nem tizenkét, hanem nyolc henger dolgozik. Míg az Aston Martin DB11 választható volt 4,0 literes V8-as vagy 5,2 literes V12-es turbómotorral, az Aston ezúttal minden mérnöki energiáját a -AMG-től származó V8-as továbbfejlesztésére összpontosította. Ez az új motor már jóval erősebb, mint a korábbi DB11 AMR V12-ese volt: 671 lóerőt ad le 6000-es fordulatszámon, és 15%-kal nagyobb, azaz 590 fontlábnyi (800 Nm) nyomatékot kínál 2750-es fordulattól. Egy Mercedes-alapú plug-in hibrid változat is fejlesztés alatt áll, amely várhatóan 2026-ban érkezik.
Bizonyos szögekből – különösen hátulról és oldalnézetből – még felfedezhető benne a DB11 öröksége, de elölről és az arányait tekintve egyértelmű előrelépés, ami új nevet is indokol. Élőben jól megkülönböztethető a DB11-től: a DB12 szélesebb, határozottabb kiállású, és minden részletében erőteljesebb sportos szándékot sugall. Olyannyira, hogy a gyártó már nem „grand tourernek” (nagy túraautónak), hanem „super tourernek” nevezi – nem úgy, mint a 90-es évek BTCC versenyautói. Az Aston szerint ugyanis a „grand” már nem elég kifejező – ami egyszerre hangzik úgy, mint egy James Bond-film címe, és mint amit manapság a rezsiszámlák kifizetéséhez is mondani szoktunk.
Alváz szempontjából a DB11 ragasztott alumínium monocoque vázszerkezetének kulcsfontosságú elemeit áttervezték, ami 7%-os javulást eredményez a csavarodási merevségben az új modell esetében – és a motorháztető alatt elért tömegcsökkenést is figyelembe véve összesen 85 kg-mal lett könnyebb az autó a DB11 V12 indulóváltozatához képest, miközben kissé rövidebb, de szélesebb lett.
Más téren a DB12 az első olyan Aston Martin DB-modell, amely nyomatékvektorálós, elektronikusan vezérelt hátsó differenciálművet kapott (mint a kisebb Aston Martin Vantage sportautó), emellett feszesebb rugózást és erősebb keresztstabilizátorokat is alkalmaz, mint amilyenek a DB11-ben voltak, valamint a legújabb generációs adaptív lengéscsillapítókat is megkapta. Ellentétben elődeivel, mereven rögzített elektromechanikus kormányművet használ, amely fokozott kormányzási precizitást és visszajelzést biztosít.
Leave a Comment