Rettenetes autóbalesetet szenvedtek Korda György és Klárika!

Abban a pillanatban megszűntek volna létezni… Mintha kiszakadtak volna az élők sorából – a halál hidege már rájuk lehelt. A frontális ütközés kikerülhetetlennek tűnt, az életük egy villanás alatt véget ért. Ő maga is úgy meséli: másodpercek voltak csupán hátra. Számára nincs kétség, hogy akkor ott gyakorlatilag már halottak voltak – csak valami megmagyarázhatatlan erő hozta vissza őket.
MUTATJUK MI TÖRTÉNT:
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
Ez is érdekelhet:
A Land Rover már több éve kínálja a Discovery haszongépjármű-változatát, eredetileg a különleges járművekkel foglalkozó részlegén keresztül. A Discovery 4 esetében azonban a „Commercial” verzió már hivatalos modellként szerepel a kínálatban, prémium 4×4-es furgont kínálva prémium áron.
A Discovery kiváló menettulajdonságokat biztosít közúton, miközben terepen is kimagasló képességeket nyújt. Akár 3 500 kg (3,5 tonna) vontatására is képes, ezzel a Mitsubishi Shogun Commercial és olyan pick-upok, mint a legújabb Ford Ranger szintjén mozog. A raktér mérete és a teherbírás viszonylag korlátozott, de a Discovery-t nem is végső rakodóeszközként vásárolják. Azok számára, akik rendszeresen járnak építkezésekre vagy mezőgazdasági területekre, esetleg gyakran kell vontatniuk, a Land Rover megfelelő képességet és megjelenést kínál – természetesen nem olcsón.
Fogyasztás, CO₂-kibocsátás és fenntartási költségek
A kínálatban két motor közül lehet választani: az alap 3,0 literes TDV6 210 lóerőt kínál, míg az erősebb 3,0 literes SDV6 már 255 lóerős teljesítményt és lenyűgöző, 600 Nm-es nyomatékot biztosít. Mindkét motor nyolcfokozatú automata váltón keresztül hajtja az állandó összkerékhajtást. A gyári vegyes fogyasztás legfeljebb 8,8 l/100 km (32,1 mpg), a CO₂-kibocsátás pedig 230 g/km. Ezzel a Discovery valamivel elmarad a Mitsubishi Shogun Commercial mögött, de jobban teljesít, mint a prémium pick-up modellek, például a Nissan Navara V6 vagy a Ford Ranger. A szervizintervallumokat 16 000 mérföld/12 hónap szerint határozták meg, és a Discovery 4 hároméves, kilométer-korlátozás nélküli garanciával rendelkezik.
Raktér és praktikusság
A Land Rover eltávolította a hátsó üléseket, majd rögzített paneleket helyezett az oldalsó hátsó ablakokra, mielőtt sík padlózatot és egy két részből álló válaszfalat épített volna be – az alsó része zárt, a felső hálós kialakítású. A raktér körülbelül 2,1 köbméteres, és maximum 657 kg teher szállítására alkalmas, ami némileg elmarad a hosszú tengelytávú Shogun furgontól, és jóval alatta marad egy 1 tonna teherbírású összkerékhajtású pick-up képességeinek. A Discovery megőrizte az osztott hátsó csomagtérajtót, amely megkönnyíti a kisebb tárgyak bepakolását anélkül, hogy teljesen ki kellene nyitni a hátsó ajtót. A két oldalsó tolóajtó szintén segíti a hozzáférést a válaszfal mögötti rakományhoz. Ahogy említettük, egy 4×4-es pick-up sokkal hatékonyabb áruszállító, míg például a Volkswagen Transporter 4Motion szinte ugyanolyan terepjáró képességet nyújt, de sokkal nagyobb rakteret és teherbírást kínál.
Leave a Comment