Rosszul lett Palik László

A népszerű televíziós vetélkedő, a Legyen Ön is Milliomos! egyik legutóbbi forgatásán váratlan esemény zavarta meg a felvételt: Palik László, a műsor házigazdája rosszul lett a kamerák előtt. MUTATJUK A DRÁMAI RÉSZLETEKET!
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
A 2016-os frissítés előtt a Suzuki S-Cross egyik legnagyobb erőssége, vagyis a jó kormányozhatóság és stabilitás, sajnos a rugózási komfort rovására ment. Az autó futóműve elég kemény volt, és az úthibákat, kisebb kátyúkat elég nyersen továbbította az utastérbe. A felújított modellnél azonban a gyártó jelentősen javított ezen: 15 mm-rel megemelte a hasmagasságot, és átdolgozta a futómű beállításait is, így az autó sokkal kényelmesebbé és stabilabbá vált a korábbihoz képest. Bár a javulás érezhető, a nagyon éles kátyúk és az alacsony sebességű útegyenetlenségek még mindig megzavarják az autó nyugalmát, főleg ha az utasok érzékenyebbek a rázkódásra. Emellett országúti és autópályás tempónál a menetzaj – különösen a szél- és gördülési zaj – is jobban hallható, mint a legjobbaknál ebben a kategóriában.
A Suzuki S-Cross egyik különlegessége a saját kategóriájában az ALLGRIP nevű kapcsolható összkerékhajtási rendszer. Ez a rendszer elérhető mind a benzines, mind a dízelmotoros változatokhoz, ami szélesebb választékot kínál, mint a legtöbb versenytárs, ahol az összkerékhajtás általában csak a legerősebb, drágább dízelverziókhoz jár. Az ALLGRIP rendszer terepesebb környezetben, például sáros utakon is jól működik, és a megnövelt hasmagasság is segít a nehezebb terepen való boldogulásban. Viszont ezzel a hajtáslánccal jár egy kisebb teljesítménycsökkenés és súlynövekedés is, amit érdemes figyelembe venni, ha nem feltétlenül van szükség a négykerékhajtásra.
A modell legfontosabb újítása azonban a motorháztető alatt található. Korábban csak egy szívó 1,6 literes benzines motor volt elérhető, ami 118 lóerőt és 156 Nm nyomatékot tudott. Ez a motor alacsony fordulaton gyengének érződött, sokáig kellett pörgetni, hogy egyáltalán lendületbe jöjjön, és emiatt nemcsak a teljesítmény, hanem a motor finom működése is csorbát szenvedett.
Ezzel szemben a frissített modell belépőszintű motorja már egy modernebb, 1,0 literes, háromhengeres ‘Boosterjet’ turbómotor. Bár papíron kicsivel kevesebb a teljesítménye, a nyomatéka már alacsony fordulatszámon rendelkezésre áll, így sokkal élénkebbnek érződik a mindennapi használat során. A 0-100 km/h-s gyorsulás 11 másodperc, ami nem tűnik kiemelkedőnek, de az autó vezetés közben gyorsabbnak hat, és a háromhengeres motor sportos, kellemes hangon dolgozik. Ráadásul ez az új egyliteres motor jóval takarékosabb, mint az elődje, így nemcsak élvezetesebb, hanem gazdaságosabb is. Az egyetlen hátránya, hogy csak ötsebességes kézi váltóval kapható, ami hosszabb távokon vagy autópályán kissé visszafogja az autó nyugalmát.
Leave a Comment