Sok idős bukhatja a 30 ezres élelmiszer-utalványt!

Az idei őszi időszakban valamennyi nyugdíjas – tehát minden, nyugdíjellátásban részesülő állampolgár – jogosult lesz egy egyszeri, 30 ezer forint összértékű élelmiszer-utalványra, amelyet postai úton juttatnak majd el a megadott lakcímükre. Ám sok idős bukhatja a 30 ezres élelmiszer-utalványát: kérvényt kell beadniuk, itt vannak a friss részletek!
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
A Horiba MIRA tesztpályán mért Hybrid 140-es Duster 0–100 km/h gyorsulása 9,6 másodperc volt. Ez talán lassúnak tűnhet, de a kategóriában versenyképes érték. Ugyanakkor észrevettük, hogy a teljesítmény jelentősen változik attól függően, hogy mennyire van feltöltve a kis hajtóakkumulátor.
Amikor az akkumulátor lemerülőben van, a Duster nehezen indul meg, és utána is nehézkesen gyorsul: ilyenkor több mint 11 másodpercbe telik elérnie a 100 km/h-t. Ez önmagában nem ok arra, hogy elkerüljük a teljes hibrid változatot, és sokat nem is tehetünk az akkumulátor töltöttségi szintjének befolyásolására (az folyamatosan és gyorsan merül és töltődik), de ez a teljesítménycsökkenés néha meglepetésként érheti a vezetőt.
Nincsenek hagyományos „menet közbeni” gyorsulási adatok, mivel ugyan az autó négy fokozattal rendelkezik, de ezek közül a vezető nem választhat – az autó EV-módban indul, majd a benzinmotort szükség szerint kapcsolja be.
A hajtáslánc kifejezetten kellemes és sima, ha nyugodtan vezetünk, és hagyjuk, hogy az elektromotor végezze a munka nagy részét. A gázpedálra adott reakció kellemes, és városi környezetben meglepően ritkán van szükség a 1,6 literes benzinmotor bekapcsolására. Elővárosi utakon a Duster nagyobb kifinomultságot mutat, mint amit egy alapvető crossover modelltől várnánk.
Azonban dinamikusabb vezetésnél vagy hosszabb, emelkedős szakaszokon a hibrid hajtáslánc hajlamos megzavarodni, és időnként kiszámíthatatlanul viselkedik. A hirtelen fellépő magas fordulatszám nem szokatlan, és azonnal megtöri a Duster egyébként kellemes és meglepően kulturált karakterét.
Autópályán vagy főúton történő előzés általában több visszaváltást igényel, és a 30–110 km/h (30–70 mph) közötti 8,7 másodperces gyorsulás is azt jelzi, hogy az autó inkább a forgalom ritmusához igazodik, mintsem hogy erőteljes haladást biztosítson.
A teszten kívül más változatokat is kipróbálva, mi a kézi váltós mild hybrid verziót választanánk. A teljes hibrid kétségkívül könnyen kezelhető társ, de a TCe 130 MHEV motor az, amely igazán jól illik ehhez az autóhoz.
Leave a Comment