Skip to content
Matrend – mai hírek és érdekességek

Matrend - mai hírek és érdekességek

    kedd, május 13
    • Kezdőlap
    • Adatkezelési tájékoztató
    • Jogi nyilatkozat
    • Kapcsolat
    • Impresszum

    Sokk: Félbeszakították az élő Híradót!

    BY admin2025.05.08.

    Egy váratlan esemény szakította meg az M1 híradójának megszokott menetét: az élő adás során majdnem fél percen keresztül jól látható volt egy férfi pólója, amelyen egy szivárványos háttér előtt sminkelt Orbán Viktor arcképe volt látható – erről elsőként a Telex számolt be.
    Mutatjuk a részleteket!

    A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!

    —>> KÖVETKEZŐ OLDAL

    Ez is érdekelhet:

    A Citroën C5 X valószínűleg most az alap 130 Puretech motorral kerül piacra. Elsőre furcsának tűnhet, hogy egy 1,2 literes háromhengeres motort választottak egy ekkora méretű autóba, de ez az egység meglepően erősnek és csendesnek bizonyult más modellekben, és amikor teszteltük a C5 X-et a bevezetéskor, teljesen megfelelőnek találtuk egy olyan autó számára, amely nem sportos ambíciókkal rendelkezik.
    A (most már megszűnt) Puretech 180 motorváltozat egy további hengert, 400 köbcentit és 49 lóerőt kínálva kellemes, de nem túlzottan figyelemfelkeltő gyorsulást biztosít a C5 X-nek.
    Bőven van hely a hosszú motorháztető alatt ehhez az 1,6 literes négyhengeres motorhoz, így az 1,2 literes háromhengeres egység még kényelmesebben elfér. Valószínűleg sok szigetelést helyeztek a motortérbe, mert az motor szinte hallhatatlan belül, hacsak nem adod meg neki a teljes gázt magas fordulatszámon.
    Sok mindent elmond arról, hogyan változott meg az autópiac, hogy az utóbbi években a C5 X teherautó riválisainak többsége dízelmotoros volt, gyakran manuális váltóval. A C5 X és a dízel Skoda Octavia összehasonlítása jól szemlélteti, mit tapasztalnak azok, akik dízelről váltanak át. A benzines Citroën gyorsabban elindul, de a nyomatékosabb dízel alacsony fordulatszámon erősebben húz a fokozatban. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy a C5 X nyolcfokozatú váltója gyakrabban dolgozik a motor tartásán.

    A C5 X nem próbál sportos, dinamikus autó lenni, így nincs sok értelme gyorsítani rajta. Azonban a kissé erősebb motor könnyebbé teszi a vezetést, és ezt még inkább elmondhatjuk a csúcs PHEV verzióról, amely elektromos támogatással és alacsony sebességnél csendes működéssel rendelkezik.
    A Stellantis Puretech motorjai már bizonyították, hogy nagyon kifinomultak, és itt is megfelelően teljesítenek. Kivéve a kemikusan erőteljes gyorsulásnál, az 1,6-os motor szinte teljesen hallhatatlan, és még ha erőteljesen nyomod is, soha nem tűnik túlterheltnek. Valószínűleg az is szerencse, hogy a Citroën nem kínál manuális váltót, mert a váltás hallás alapján elég nehézkes lenne.
    A nyolcfokozatú nyomatékváltó automata váltónak nincs ilyen problémája. Általában ügyel arra, hogy jól válassza meg a váltási pontokat, és egy gyors gázadás általában gyors visszaváltást eredményez, ha szükséges.
    Ez azonban nem jelent tökéletes értékelést a váltónak. Magas fordulatszámon a felváltások kissé lassúak, de mivel van elég középtartományú nyomaték, ez ritkán okoz problémát. A valódi frusztráció akkor jelentkezik, amikor az autó hibrid nélküli modellekben 25 mph alatt fut, akkor enyhe „kangaroo” (ugráló) mozgást tapasztalhatunk, ha nem vagyunk teljesen simák a gázpedál kezelésében, mintha a hajtásláncban elhasználódott gumirészek lennének. Ez nem probléma a hibridekkel.
    A C5 X fék- teljesítménye versenytársakkal összevetve megfelelő. Biztonságosan megáll, bár a karosszéria sokat dől a lágy rugókon.

    Previous Post

    Hiba a Konklávén! Mégsem sikerült új Pápát választani!

    Next Post

    Kiderült mit hozott Magyar Péter!

    Leave a Comment

    Archívum

    • 2025. május
    • 2025. április
    • 2025. március
    • 2025. február

    Kategóriák

    • Általános
    • Celeb
    • Egyéb
    • Időjárás

    Related Posts

    Általános

    Szörnyű hírt kapott forgatás közben a Farm VIP sztárja!

    A

    Copyright © 2025 | WordPress Theme: Xews Lite Kezdőlap Adatkezelési tájékoztató Jogi nyilatkozat Kapcsolat Impresszum