Idén ősszel mindenki kapkodja a fejét: a hírek szerint valami elképesztő dolog történik az órákkal! A szokásos rutint teljesen felforgatja a változás, és az internet tele van találgatásokkal, hogy vajon mikor kell majd újra előre vagy vissza tekerni az időt. Készülj, mert a hír sokakat teljesen megzavart, most mutatjuk a pontos dátumot és az okokat!
MUTATJUK AZ ELŐRE HOZOTT IDŐPONTOT!
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
A Nissan jelentős eltérést mutat francia partnerétől a nagyobb autók hajtásláncai terén. Míg a Juke Hybridhez a Renault E-Tech rendszerét kölcsönzi , a csúcskategóriás hibrid X-Trail a Nissan saját – és nagyon eltérő – e-Power koncepciójával működik. Ez nem teljesen új, hiszen már láthattuk a Qashqai hibriden , de érdemes újra megvizsgálni a technológiát.
Az E-Power abban szokatlan, hogy a benzinmotor soha nem hajtja a kerekeket. Ehelyett egy generátort hajt, amely egy 2,1 kWh-s (1,97 kWh használható) lítium-ion akkumulátort tölt az utastér padlója alatt. Ez viszont egy 201 lóerős, 100 Nm nyomatékú villanymotort táplál az első tengelyen.
Ez a beállítás a Qashqai-ban is elérhető, de az X-Trail egy e-4orce nevű összkerékhajtási opcióval is rendelkezik, ahol egy további 134 lóerős, 260 Nm nyomatékú motor hajtja a hátsó tengelyt. Normális esetben azokban a rendszerekben, ahol az első és a hátsó motorok külön működnek, a teljes teljesítmény a kettő összege, de az X-Trail csúcsteljesítménye mindössze 210 lóerő a 335 lóerő helyett, mivel az akkumulátor korlátozottan képes leadni a szükséges teljesítményt.
Az e-Power rendszer egyik előnye a csökkentett mechanikai bonyolultság: nincs többsebességes sebességváltó, és a négykerék-meghajtású modell kardántengely nélkül is megtehető. A Nissan szerint a másik előny, hogy az autó vezetése elektromos autóhoz hasonlít (beleértve az egypedálos vezetés lehetőségét is), de a töltés miatt nem kell aggódni.
Maga a benzinmotor is meglehetősen lenyűgöző. Ez egy háromhengeres, turbófeltöltős egység változó sűrítési aránnyal, egy olyan technológiával, amelyet a Nissan eredetileg az Infiniti modelleken vezetett be . A csoport ezt úgy érte el, hogy egy állítót helyezett a főtengelyre, amely lerövidítheti vagy meghosszabbíthatja a dugattyúk löketét, ezáltal megváltoztatva a teljes lökettérfogatot, és így a sűrítési arányt is. Ez fokozatosan változhat 8:1 arányról nagy terhelés alatt 14:1-re állandó, alacsony terhelés mellett. Sőt, a változó szelepvezérlésnek köszönhetően utazósebességnél Atkinson-ciklusra válthat a még jobb hatékonyság érdekében.
A szűkösebb költségvetéssel rendelkező vásárlók számára a Nissan egy mild-hybrid X-Trailt is kínál. Ez ugyanazon változó kompressziójú, három hengeres motor egy változatát használja, mint a full hybrid, de ebben az alkalmazásban közvetlenül az első kerekeket hajtja egy hagyományos, folyamatosan változó sebességváltón keresztül. Mivel ez csak egy 12 V-os mild-hybrid rendszer, a szíjhajtású indítógenerátor elsősorban a start/stop rendszer kisimítását szolgálja, bár gyorsuláskor 4,4 Nm nyomatéknövekedést is képes biztosítani.