Tömegszerencsétlenség a Balatonnál!

Brutális baleset történt a siófoki vasúti átjárónál: egy Budapestről Nagykanizsa felé tartó gyorsvonat belerohant egy turistákat szállító autóbuszba.
A vonat szó szerint kettészelte a buszt, majd több száz méteren keresztül tolta maga előtt a roncsot – legalább 33 ember életét vesztette, többen életveszélyes állapotban vannak.
MUTATJUK MI TÖRTÉNT!
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
A Sportage teljes hibrid hajtáslánca a frissítésekkel 23 lóerővel lett erősebb, így tisztes 235 lóerős teljesítményt nyújt, és 0-100 km/h-ra mindössze 7,9 másodperc alatt gyorsul. A mindennapi használat során kellemes, kifinomult és viszonylag gazdaságos módon működik. Csendes, ha sebességtartó módban haladunk vagy enyhébb terhelés alatt van, és meglehetősen reagálékony a városi forgalomban, alacsony sebesség mellett, amikor szükség van rá.
Azoknak, akik az autót csupán közlekedési eszközként tekintik, hogy eljussanak az irodába, a boltba, elvigyék a gyereket az iskolába, vagy fociedzésre, és általánosan a mindennapi életbe illeszkedjenek könnyedén és hatékonyan, ez az autó remekül megfelel az elvárásaiknak.
A Kia nem alkalmaz CVT-t a hibridjeiben, de ha nagyobb teljesítményt kérünk tőle, a Sportage 1.6-os motorja sok időt fog eltölteni a piros vonal közelében.
A Sportage azonban eladja a mechanikai finomságot, amit egy nyugodt, kényelmes sebességgel történő haladásnál kínál, amikor kemény gyorsítással próbálkozunk. Ez nem olyan, mint egy CVT-stílusú hibrid, amely folyamatosan pörög a piros vonalig teljes teljesítménnyel. Ehelyett az autó a hatfokozatú automatikus váltóján keresztül halad, miközben gyorsítunk.
Azonban a váltó nem hajlandó könnyen, és kissé rángatós módon váltani, amikor sok erőt kérünk; a motor hangja és érzete kimerültnek tűnik, amikor 4500 rpm fölött dolgozik; és még akkor is, ha a Sport módot választjuk, és a kormány mögötti váltókarokkal választunk sebességet, soha nem vagyunk teljesen kontroll alatt a váltási időzítést és a fokozat kiválasztását illetően. Mindenesetre nagyon szép újítás, hogy a 2025-ös frissítés változó fék-regenerációt hoz a hibrid és plug-in hibrid verziókhoz. Az általunk Frankfurtban tesztelt 2025-ös Kia Sportage HEV prototípus sima, előre jelezhető regenerációt kínált, és az Eco módban a kormány mögötti váltókarok lehetővé tették a három fix szintű regeneráció közötti váltást, vagy az adaptív regeneráció aktiválását. Nem sok teljes hibrid kínál ilyen rugalmasságot és kontrollt a fékenergia-visszanyerés terén, és ez igazán jó tulajdonság a frissített Sportage-ban.
Egyébként a Sportage hibrid rendszere simán kezeli a sebességváltásokat könnyebb terhelésnél, és növeli a vezethetőséget és a gazdaságosságot a sűrű forgalomban és a városban, így ez egy sokkal kellemesebb autó, amikor nem érdekel, hogy éppen mit csinál, hogyan csinálja, vagy mikor fogsz odaérni, ahová tartasz.
Röviden kipróbáltuk az alap 1.6-os turbófeltöltős benzinmotort is, amely 147 lóerőt kínál, és 0-100 km/h-ra 9,4 másodperc alatt gyorsul. A legmagasabb felszereltségű autónk szintén hatfokozatú automatikus váltóval rendelkezett, és sok szempontból ez a verzió a legjobb. Nyilvánvalóan kevesebb történik a hajtáslánc terén műszakilag, ezért egy kicsit kiszámíthatóbb és lineárisabb érzést ad. Még mindig egy durva hangú motorról van szó, és a HEV szinte teljesen csendes városi előrehaladása nagy előny, de ha a vásárlási ár fontosabb, mint az adókedvezmények és üzemanyagköltségek, akkor a hagyományos benzinmotoros Kia Sportage ICE változat egy nagyon megalapozott választás.
Leave a Comment