Tragédia a Mályi-tónál

Szombat délután szörnyű baleset történt a Borsod-Abaúj-Zemplén vármegyei Mályi-tónál: é/etét vesztette egy 14 éves f/ú, aki fü/dőzés közben tűnt el. A tó medre rendkívül hínáros, ami komoly veszélyt jelent a fürdőzőkre. MUTATJUK A RÉSZLETEKET!
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
A tesztelt modell a teljes hibrid változat, amely az úgynevezett Renault E-Tech hibrid rendszert használja. Ez egy különleges, kifejezetten takarékos konstrukció: az 1,6 literes, négyhengeres benzinmotorhoz két elektromotor társul – az egyik hajtja a kerekeket, a másik pedig indítómotorként és generátorként is működik, amely tölti az 1,2 kWh kapacitású meghajtó akkumulátort. A rendszer különlegessége, hogy nincs benne hagyományos kuplung: az autó kizárólag elektromos hajtással indul el, és városi környezetben akár az utazás 80%-át is tisztán elektromosan képes megtenni. A gyártó szerint ez a megoldás akár 20%-kal kevesebb üzemanyag-felhasználást eredményez a többi hibrid vetélytárshoz képest. Nem véletlen, hogy a Dacia arra számít, az összes Duster eladás felét ez a Hybrid 140 modell teszi majd ki, míg az elsőkerék-meghajtású TCe 130 mild hybrid adja a rendelések 40%-át, a maradék pedig a 4×4-es változaté lesz.
Annak ellenére, hogy az új Duster jóval robusztusabbnak és nagyobbnak tűnik, mint az előző, a méretnövekedés minimális. A szélesség mindössze 9 milliméterrel, a hossz pedig 2 milliméterrel nőtt meg. A hibrid rendszer viszont jelentősen megnöveli a tömeget. Összehasonlításképp: egy öt évvel ezelőtti, szintén 1,6 literes motorral és elsőkerék-hajtással szerelt Mk2 Duster 1286 kilogramm volt, míg a most tesztelt új verzió 1413 kilogrammot nyom. Ez a többlet főként a hibrid rendszer alkatrészeinek tudható be, de a nagyobb kerekek is hozzátesznek ehhez.
A futómű egyébként nem változott jelentősen – a hátsó felfüggesztés továbbra is csatolt lengőkaros rendszerű, vagyis nem tértek át független felfüggesztésre. Ami viszont sokat fejlődött, az a belső tér. Az előző generáció még kissé egyszerű, már-már puritán benyomást keltett. Az új Duster belseje ezzel szemben sokkal formatervezettebb lett, bár továbbra sem luxusautóról beszélünk.
Leave a Comment