Tragédia a társasházban

Mély megrendülést okozott egy XIII. kerületi társasház lakói körében, amikor egy 76 éves nyugdíjas nő péntek délelőtt az erkélyéről ve/et/e le magát. Az elsődleges információk szerint a tragédia hátterében az évek óta fennálló kilátástalan anyagi helyzet állhatott.
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
A motorhang is egész kellemes. Igaz, talán nem olyan érzelmekkel teli, mint a régi idők Maserati modelljei, de a mai szigorú zaj- és környezetvédelmi szabályozások mellett egészen meggyőző. Később az év során egy különleges titán kipufogórendszer is elérhető lesz – ez csak pályahasználatra szánt változat, és még intenzívebb hangzást ígér.
A nyolcfokozatú, dupla kuplungos automata váltó reakciója szintén nagyon jó. Mechanikailag ez nem változott az alap MC20-hoz képest, de a sportosabb – például a Corsa – üzemmódokban érezhetően gyorsabban vált. A sebességváltás ilyenkor erőteljes lökéssel jár, amitől az ember úgy érzi, mintha még gyorsabban gyorsulna az autó – bár valójában ez inkább érzéki hatás, mint mérhető előny.
A fékrendszer szén-kerámia tárcsákat használ, amelyek meggyőzően működnek mind alacsony, mind nagy fékerő esetén. Azonban ha a legjobb sportautókkal, például egy Ferrarival vagy Porschéval vetjük össze, akkor azt lehet mondani, hogy a fékpedál finom szabályozhatósága kicsit elmarad.
A futómű rugói körülbelül 10 százalékkal keményebbek, mint a normál MC20-é, de az autó mechanikus alapjai gyakorlatilag változatlanok. A különbséget leginkább finomhangolásban, beállításokban érezni.
Alapból egy mechanikus önzáró differenciálművet kapunk, de extraként egy elektronikusan vezérelt verzió is rendelhető – és eddig csak ez utóbbit próbálták tesztelők. A különböző menetmódok között váltogatva nemcsak a lengéscsillapítók keményednek fel, de a váltások is gyorsabbak és határozottabbak lesznek, miközben a vezetést segítő rendszerek is visszafogottabban avatkoznak be. A legagresszívebb mód teljesen kikapcsolja a menetstabilizálót és kipörgésgátlót, agresszívebbé teszi a diffi működését, és minimálisra csökkenti az ABS-beavatkozást – természetesen csak a közúti szabályok keretein belül.
Az MC20 már a maga nemében is egy nagyon kellemes sportautó, amely kiválóan viselkedik a hétköznapi utakon is. Most, hogy egy kicsit keményebbé tették a felfüggesztést, ez az élmény csak még feszesebb lett, de nem veszett el a kényelmes, kifinomult karakter sem. A karosszéria dőlése, mozgása jól kontrollált, még a legpuhább beállítások mellett is. A tömeg sem számít magasnak: bár a gyártó csak száraz tömeget (1365 kg) ad meg, valószínűleg a menetkész tömeg is körülbelül 1500 kg körül alakul – ami ma már nem számít soknak egy ilyen teljesítményű autó esetében.
Leave a Comment