Skip to content
Matrend – mai hírek és érdekességek
Menu
  • Kezdőlap
  • Adatkezelési tájékoztató
  • Jogi nyilatkozat
  • Kapcsolat
  • Impresszum
Menu

Tragikus buszbaleset történt!

Posted on 2025.08.03.

A helyszínen több egység is dolgozik, a forgalmat irányítják, de a baleset körülményei egyelőre tisztázatlanok. Sajnos óriási buszbaleset történt Magyarországon. Több egység is a helyszínen, nagy erőkkel zajlik a mentés! MUTATJUK A TŰPONTOS RÉSZLETEKET!

A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!

—>> KÖVETKEZŐ OLDAL

Ez is érdekelhet:

Bár a hibrid hajtáslánc elméletileg bonyolultnak tűnik, a valóságban meglepően jól működik. A legtöbb helyzetben a belső égésű motor nem közvetlenül hajtja a kerekeket, hanem inkább egy generátort működtet, ami elektromos áramot termel. Ez lehetővé teszi, hogy a motor mindig olyan fordulatszámon működjön, amit az elektronika a leghatékonyabbnak tart. Emiatt a hajtáslánc működése időnként olyan, mintha fokozatmentes váltót (CVT) használnánk, máskor pedig úgy viselkedik, mintha többfokozatú sebességváltóval lenne dolgunk. De a legtöbbször a vezető ebből alig érzékel valamit.

A villanymotor nyomatéka már alacsony gázadásnál is elegendő, így általában nincs is szükség arra, hogy erőteljesebben nyomjuk a pedált – a legtöbb helyzetben elég 30%-os gáz. Ez azt is jelenti, hogy a motor gyakran egyenletes fordulatszámon dolgozhat, és emiatt alig hallani a hangját. Ha viszont teljes erőbedobással gyorsítani akarunk, akkor a Civic nagyjából 7,8 és 8,1 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/órára, a felszereltségtől függően. Ilyenkor a motor hangja kissé zúgóssá válik, de ez egyáltalán nem szokatlan.

Vannak apróbb különlegességek is. A kormány mögötti váltófülek például nem a sebességfokozatok között váltanak, hanem azt szabályozzák, hogy milyen erősen lassítson az autó, amikor felengedjük a gázt – azaz a regeneratív fékezés mértékét állítják. A fékpedál kellemesen fokozatosan adagolható, nem hirtelen fog, hanem szépen kiszámíthatóan lassít. A menetirányt (például előremenet vagy hátramenet) nem egy klasszikus váltókarral, hanem gombokkal lehet kiválasztani a középkonzolon. Ezek ugyan jól működnek, de kevésbé intuitívak, mint például a Toyota Corolla klasszikus karja vagy a Volkswagen Golfban található kis billenőkapcsoló.

Vélemény, hozzászólás? Válasz megszakítása

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Archívum

  • 2025. október
  • 2025. szeptember
  • 2025. augusztus
  • 2025. július
  • 2025. június
  • 2025. május

Kategóriák

  • Általános
  • Egyéb
©2025 Matrend – mai hírek és érdekességek | Design: Newspaperly WordPress Theme