Skip to content
Matrend – mai hírek és érdekességek

Matrend - mai hírek és érdekességek

    kedd, augusztus 5
    • Kezdőlap
    • Adatkezelési tájékoztató
    • Jogi nyilatkozat
    • Kapcsolat
    • Impresszum

    Tragikus buszbaleset történt!

    BY admin2025.08.03.2025.08.03.

    A helyszínen több egység is dolgozik, a forgalmat irányítják, de a baleset körülményei egyelőre tisztázatlanok. Sajnos óriási buszbaleset történt Magyarországon. Több egység is a helyszínen, nagy erőkkel zajlik a mentés! MUTATJUK A TŰPONTOS RÉSZLETEKET!

    A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!

    —>> KÖVETKEZŐ OLDAL

    Ez is érdekelhet:

    Bár a hibrid hajtáslánc elméletileg bonyolultnak tűnik, a valóságban meglepően jól működik. A legtöbb helyzetben a belső égésű motor nem közvetlenül hajtja a kerekeket, hanem inkább egy generátort működtet, ami elektromos áramot termel. Ez lehetővé teszi, hogy a motor mindig olyan fordulatszámon működjön, amit az elektronika a leghatékonyabbnak tart. Emiatt a hajtáslánc működése időnként olyan, mintha fokozatmentes váltót (CVT) használnánk, máskor pedig úgy viselkedik, mintha többfokozatú sebességváltóval lenne dolgunk. De a legtöbbször a vezető ebből alig érzékel valamit.

    A villanymotor nyomatéka már alacsony gázadásnál is elegendő, így általában nincs is szükség arra, hogy erőteljesebben nyomjuk a pedált – a legtöbb helyzetben elég 30%-os gáz. Ez azt is jelenti, hogy a motor gyakran egyenletes fordulatszámon dolgozhat, és emiatt alig hallani a hangját. Ha viszont teljes erőbedobással gyorsítani akarunk, akkor a Civic nagyjából 7,8 és 8,1 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/órára, a felszereltségtől függően. Ilyenkor a motor hangja kissé zúgóssá válik, de ez egyáltalán nem szokatlan.

    Vannak apróbb különlegességek is. A kormány mögötti váltófülek például nem a sebességfokozatok között váltanak, hanem azt szabályozzák, hogy milyen erősen lassítson az autó, amikor felengedjük a gázt – azaz a regeneratív fékezés mértékét állítják. A fékpedál kellemesen fokozatosan adagolható, nem hirtelen fog, hanem szépen kiszámíthatóan lassít. A menetirányt (például előremenet vagy hátramenet) nem egy klasszikus váltókarral, hanem gombokkal lehet kiválasztani a középkonzolon. Ezek ugyan jól működnek, de kevésbé intuitívak, mint például a Toyota Corolla klasszikus karja vagy a Volkswagen Golfban található kis billenőkapcsoló.

    Previous Post

    L. L. Junior szívszorító bejegyzésben emlékezik

    Next Post

    Ezért nincs már Nagy Ervin Magyar Péter mellett!

    Leave a Comment

    Archívum

    • 2025. augusztus
    • 2025. július
    • 2025. június
    • 2025. május

    Kategóriák

    • Általános
    • Egyéb

    Related Posts

    Általános

    Magyar Péter Nagyváradon

    T

    Copyright © 2025 | WordPress Theme: Xews Lite Kezdőlap Adatkezelési tájékoztató Jogi nyilatkozat Kapcsolat Impresszum