Skip to content
Matrend – mai hírek és érdekességek
Menu
  • Kezdőlap
  • Adatkezelési tájékoztató
  • Jogi nyilatkozat
  • Kapcsolat
  • Impresszum
Menu

Új korlátozások léptek életbe, ez minden nyugdíjast érint!

Posted on 2025.09.16.

A nyugdíjasoknak célszerű részletesen megismerniük az új előírásokat, hogy időben hozzájuthassanak a szükséges bérletigazolványokhoz, és előre megtervezhessék utazásaikat. Az átalakított rendszer ugyan kedvező lehet a gyakori utazók számára, de a kiadások mérséklése érdekében mindenkinek érdemes felkutatnia a számára legkedvezőbb lehetőséget.
ITT VANNAK A RÉSZLETEK!

A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!

—>> KÖVETKEZŐ OLDAL

Ez is érdekelhet:

A Hyundai Ioniq 5 N kizárólag egyetlen hajtáslánccal érhető el: egy 84 kWh-s akkumulátor két elektromos motort táplál, amelyek összesen 641 lóerős teljesítményt adnak le, és összkerékhajtást biztosítanak. Bár az Ioniq 5 többi változatához hasonlóan közvetlen hajtással működik, a Hyundai ebben a modellben egy szimulált nyolcfokozatú váltót is beépített, hogy a vezetési élmény közelebb álljon a duplakuplungos automaták dinamikájához.
A gyári hatótáv 278 mérföld (kb. 447 km), ami a leggyengébb érték az Ioniq 5 modellek között, amelyek ezzel az akkumulátorral készülnek – mindössze 5 mérfölddel több, mint amit az alap, 63 kWh-s verzió tud. Egyértelmű, hogy a teljesítmény a hatékonyság rovására megy, de ez minden nagy teljesítményű autónál így van, legyen az elektromos, hibrid vagy belső égésű motoros.

Az elektromos hajtásláncok általában egyszerű felépítésűek: egy vagy több villanymotor, valamint egy akkumulátor. Az Ioniq 5 N esetében ez két motorral történik az autó 800 voltos elektromos architektúráján belül – az első tengelyen 223 lóerős, a hátsón 378 lóerős motor dolgozik, mindkettő közvetlenül az adott tengelybe építve a merevség fokozása érdekében. Az alap teljesítmény 601 lóerő, de ha ez nem lenne elég, a kormánykeréken elhelyezett „overboost” gomb lenyomásával 641 lóerő és 740 Nm nyomaték aktiválható. Ez mind a négy kerékre jut, így az autó 3,4 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/h-ra – ez már szupersportautó-kategória.

Vélemény, hozzászólás? Válasz megszakítása

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Archívum

  • 2025. november
  • 2025. október
  • 2025. szeptember
  • 2025. augusztus
  • 2025. július
  • 2025. június
  • 2025. május

Kategóriák

  • Általános
  • Egyéb
©2025 Matrend – mai hírek és érdekességek | Design: Newspaperly WordPress Theme