Újabb rekord Magyar Péter tarol!

Augusztus elején minden eddigi köz/sségi mé/iar/kordot megdöntött Magyar Péter, aki több mint 6 millió interakcióval vezeti a politikusok toplistáját. Ez az eredmény nemcsak a saját, hanem a magyar po/iti/ai kö/öss/gi mé/ia történetében is kiemelkedő. MUTATJUK A RÉSZLETEKET!
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
A Tavascan alapjai, ahogy már a bevezetőben is utaltunk rá, valójában nem tartogatnak különösebb meglepetést, és a technikai háttér sem mondható igazán izgalmasnak – ezek a Volkswagen-csoportból már jól ismert elemek. A modell a konszern úgynevezett MEB platformjára épül, ami az utóbbi években számos elektromos autó alapját adta. Itt viszont a Tavascan egy kicsit prémiumabb, elegánsabb kivitelben használja ezt az alapot. Ez azt is jelenti, hogy az olcsóbb, kisebb teljesítményű akkumulátorokat és gyengébb motorokat kihagyták, és a Tavascan minimum egy 77 kWh-s (bruttó 82 kWh kapacitású) akkumulátorral, illetve egy 282 lóerős villanymotorral érkezik.
Ahogyan azt a közelmúltban bemutatott másik Cupra modelleknél is láthattuk, itt is kétféle változat létezik: az alapmodell, amit „V” jelöléssel láttak el, illetve egy erősebb, sportosabb kivitel, amit „VZ”-nek hívnak. Ez utóbbi spanyolul a „veloz” szóból ered, ami egyszerűen annyit jelent: gyors. Ebben az esetben a VZ verzió már két motorral dolgozik: a hátsó tengelyen ugyanúgy megtalálható a 282 lóerős szinkronmotor, de ehhez társul még egy 107 lóerős aszinkronmotor is az első tengelyen, így az összteljesítmény eléri a 335 lóerőt. Az első aszinkronmotor különlegessége, hogy csak akkor működik, amikor ténylegesen szükség van rá – például erőteljes gyorsításkor vagy nehéz útfeltételek mellett –, máskülönben szinte teljesen lekapcsolódik, így nem jelent felesleges energiaveszteséget vagy gördülési ellenállást.
Ami a dizájnt illeti, a Cupra ügyesen próbálta elrejteni a MEB platform ismerős, kissé egysíkú alapjait. A Tavascan külseje határozottan dinamikusabb és sportosabb hatást kelt, mint például a szintén erre a technikára épülő ID.4. Mindezt ráadásul anélkül sikerült elérniük, hogy egy teljesen mű hatású, hűtőrácsot kellett volna az autó orrára biggyeszteni. Ehelyett inkább olyan részletekkel dolgoztak, mint például a fényszórókban található háromszögek – ezekből három van minden lámpatestben, ami kezd egyfajta Cupra-védjeggyé válni. Hátul is igyekeztek sportos hatást kelteni: a diffúzor hangsúlyos, a tetővonal végén pedig egy kisebb légterelő jelenik meg, ami egy Gurney-flapre emlékeztet. Az egész autó egyfajta SUV-kupé stílusban készült, ami látványosan különbözik a tömegmodellek formavilágától.
Leave a Comment