Újabb részletek a Parajdi sóbányából!

Elárasztja a víz a parajdi sóbányát – tehetetlenek a szakemberek Százszorosára nőtt a Korond-patak vízhozama az elmúlt órákban, és ez újra súlyos veszélybe sodorta a híres parajdi sóbányát. MUTATJUK A RÉSZLETEKET!
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
Az Ioniq 6 elérhető hátsókerék-hajtással (RWD) és összkerék-hajtással (AWD) egyaránt. Az első változat egyetlen, 225 lóerős motorral hajtja a hátsó kerekeket, míg az AWD verzió egy további motort kap az elején, így a rendszerteljesítmény 321 lóerőre nő.
Nem meglepő, hogy az AWD változat a gyorsabb, 0-ról 100 km/h-ra mindössze 5,1 másodperc alatt gyorsul fel. Ez kevesebb idő, mint amennyit sok sportautó és forró ferdehátú modellek (hot hatch) igényelnek, bár a Tesla Model 3 Long Range (amely szintén két elektromos motort használ az AWD-hez) elképesztő, 4,2 másodperces gyorsulást produkál ugyanebben a sprintben. Mindenesetre a kétmotoros Ioniq 6 nagyon erősnek hat, ráadásul már az első gázadásra 605 Nm nyomaték áll rendelkezésre.
A hátsókerék-hajtású modellnek kicsit több időre van szüksége a 100 km/h eléréséhez – pontosan 7,4 másodpercre –, de ez így is bőven elég gyors egy családi szedánhoz hasonló autónál. Mindkét verzió végsebessége 185 km/h (115 mph).
A Hyundai Ioniq 6 különösen vonzó a céges autóként használók számára, mert a Benefit-in-Kind (BiK) adó legalsó sávjába esik. Ez jelenleg igaz minden elektromos autóra, így ha benzines vagy dízeles autóról váltasz, ez nagy előny – de ha kizárólag elektromos modellek között választasz céges autót, akkor nem egyedi érv a Hyundai számára.
Jelenleg az Egyesült Királyságban a nulla emissziós autók mentesülnek az útadó (VED) alól, függetlenül az áruktól. Ez azonban 2025-től változik, amikor az elektromos autóknak is fizetniük kell majd az útadót, valamint a londoni dugódíjat is.
Az elektromos autók biztosítási díjai általában magasabbak, mint a hasonló teljesítményű benzines vagy dízel autóké, részben a gyors gyorsulásuk, részben pedig a javítási költségek miatt. Különösen a drága akkumulátorcsomagok cseréje jelentős kiadás lehet.
Ez igaz az Ioniq 6-ra is. A legolcsóbb biztosítás a belépő szintű, hátsókerék-hajtású modellre vonatkozik, ami a 36-os csoportba tartozik (összesen 50-ből), míg az összkerékhajtású, gyorsabb változatok az 41-es csoportban vannak.
A i4 hasonló biztosítási besorolással rendelkezik (35-43 csoport között), míg a nemrég frissített Polestar 2 valamivel drágább lesz, 40-44-es csoportban. A Tesla Model 3 pedig még rosszabb, 48-50-es csoportba esik.
Leave a Comment