Csütörtök hajnalban leomlott Magyarország kulturális emlékének egy bástyájának külső köpenyfala. Az egri vár falának leomlása miatt a várfalsétányt azonnal lezárták, és megkezdődött a terület biztosítása. MUTATJUK A RÉSZLETEKET!
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
A bemutató idején egyetlen modell lesz elérhető, mégpedig a Long Range (hosszú hatótávú) változat, amely egyetlen, az első tengelyre szerelt elektromos motorral működik. Ez az a verzió, amelyet a nemzetközi sajtóbemutatón, Dél-Koreában vezettünk. A 0–100 km/h-s gyorsulást 8,4 másodperc alatt teljesíti, a végsebessége pedig 164 km/h (102 mérföld/óra).
2026-ban várható a kétmotoros, összkerékhajtású modell érkezése, amely 261 lóerőt (bhp) kínál majd, és ezzel a gyorsulási idő 7,3 másodpercre csökken. Ugyanebben az időszakban mutatkozik be a csúcsmodell, a GT változat is, amely 302 lóerős teljesítményével mindössze hat másodperc alatt éri el a 100 km/h-t. Ez kifejezetten dinamikus, bár még így sem olyan erőteljes, mint például a Skoda Enyaq vRS, amely ugyanazt a sprintet mindössze 5,4 másodperc alatt teljesíti.
A műszaki adatok tekintetében az EV5 sok vetélytársával tartja a lépést, de nem igazán lép túl a kategória megszokott szintjén. A modell a Kia E-GMP platformjára épül, ám technológiai szempontból közelebb áll a kisebb EV3-hoz, mint a fejlettebb EV6 vagy EV9 típusokhoz. Ez azt jelenti, hogy a jármű a költséghatékonyabb, 400 voltos elektromos architektúrát használja, és nem tudja kihasználni a Kia csúcskategóriás elektromos autóiban elérhető, 200 kW feletti csúcstöltési teljesítményt.
