Sokáig úgy tűnt, minden a legnagyobb rendben van Szépréthy Roland körül. A TV2 fiatal tehetsége az elmúlt időszakban szinte szárnyalt: Ördög Nóra oldalán vezette a Megasztár adásait, miközben az Észbontók házigazdájaként is bizonyíthatott. A nézők megszokták laza stílusát, szókimondó poénjait és azt, hogy szinte mindent elvisel a humor oltárán. Legalábbis eddig így hittük.Egy ártatlannak induló adásban azonban váratlan fordulat történt.
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
A másik, hosszabb hatótávra tervezett verzió egészen más célt szolgál: ezt elsősorban azoknak ajánlják, akik gyakran autóznak hosszabb távokon, autópályán. Ebbe a modellbe már egy nagyobb, 75 kWh kapacitású akkumulátor került, amely a Leaf méretéhez képest meglepően hosszú, akár 375 mérföldes (kb. 600 kilométeres) hatótávolságot is lehetővé tesz. A Nissan különösen nagy figyelmet fordított arra, hogy az autó nagy sebességnél is megbízható teljesítményt nyújtson. Ennek érdekében saját, belső teszteket is végeztek, és ezek alapján azt állítják, hogy az autó 70 mérföldes (kb. 113 km/h) átlagsebesség mellett is közel 270 mérföldes (430 km-es) hatótávot képes elérni – ami kifejezetten jónak számít ebben a kategóriában.
Az akkumulátor élettartamának pontos meghatározása ebben a korai szakaszban még nehéz, mivel sok tényező befolyásolja – például a használat módja, a töltési szokások vagy az időjárás. Ennek ellenére az alapvető, jól bevált szabályok most is érvényesek: érdemes csak akkor feltölteni az akkumulátort 100%-ra, ha tényleg szükséges, illetve hasznos kihasználni az autó beépített navigációs rendszerét, amely képes előkondicionálni az akkumulátort – ez különösen fontos, ha gyorstöltést tervezünk, mert ilyenkor jelentősen javulhat a töltés hatékonysága.
A Nissan az új Leaf modellhez kétféle akkumulátort kínál: az 52 kWh-s verzió legfeljebb 105 kW-os, míg a nagyobb, 75 kWh-s verzió akár 150 kW-os DC gyorstöltési teljesítményre is képes. Ez azt jelenti, hogy mindkét változat képes nagyjából 20%-ról 80%-ra tölteni az akkumulátort kevesebb mint 30 perc alatt – ez az időtartam ebben a kategóriában teljesen átlagosnak mondható, vagyis nem kiemelkedően gyors, de nem is lassú.
