Skip to content
Matrend – mai hírek és érdekességek

Matrend - mai hírek és érdekességek

    csütörtök, augusztus 14
    • Kezdőlap
    • Adatkezelési tájékoztató
    • Jogi nyilatkozat
    • Kapcsolat
    • Impresszum

    Ez a feltétel kell hogy megkapd a 13. havi nyugdíjat

    BY admin2025.08.13.

    A kormány megerősítette, hogy 2026-ban is kifizetik a 13. havi nyugdíjat, azonban a jogosultsági feltételek szigorodtak. A változtatás két új feltételt vezet be, amelyek befolyásolhatják, ki kaphatja meg az extra juttatást. MUTATJUK A RÉSZLETEKET!

    A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!

    —>> KÖVETKEZŐ OLDAL

    Ez is érdekelhet:

    A Peugeot és a Citroën nagy reményeket fűztek a 2,0 literes BlueHDi turbódízel motorhoz, és nem is alaptalanul. Ez az erőforrás valóban sokat ígér, különösen nyomaték terén. Az NEDC szabvány szerinti hivatalos károsanyag-kibocsátási teszten is jó eredményt ért el, ami akkoriban fontos mérőszámnak számított.

    Ez a motor kifejezetten jól működik a Citroën Picasso modellben. A mindennapos vezetés során viszonylag csendes, sima járású, és gyorsan reagál – legalábbis a dízelmotorokhoz képest. A hatfokozatú kézi váltó fokozatai logikusan vannak elosztva, tehát a sebességek közötti váltás általában kellemes élmény. Azonban van egy kisebb hiba a váltószerkezetben: az egyes és a kettes fokozat közötti váltásnál egyfajta akadást lehet érezni, ami időnként megzavarhatja a vezetőt. Ez az apró kellemetlenség viszont nem jelentkezik az e-HDi 115-ös változatban, amelynek 114 lóerős dízelmotorja egyenletesen és erőteljesen húz a fordulatszám-tartomány egészében.

    A Citroën autóiban ritkán találni hagyományos automata váltót, mert a francia gyártó inkább az automatizált kézi váltókat részesítette előnyben, amelyek sajnos lassú és zavaró váltásokat produkálnak. Ezzel szemben a BlueHDi 150 változatban található hatfokozatú automata váltó sokkal jobban teljesít: a váltások gyorsak és finomak, a fokozatok jól elosztottak, és ha erőteljesebb gyorsításra van szükség, a váltó gyorsan reagál. A vezető akár kézzel is vezérelheti a váltást, a kormány mögötti váltófülekkel.

    Ha azonban kicsit eltérünk a megszokott vezetési stílustól, például amikor alacsony fordulatszámról akarunk gyorsítani egy magasabb sebességi fokozatban, a motor némi gyengeséget mutat. Ilyenkor lassan reagál, és időbe telik, mire valóban erőt produkál. Ezt a lassúságot a méréseink is alátámasztották. Emellett alacsony fordulaton, különösen terhelés alatt, a motor hangosabb, darabosabb járású, és 4000-es fordulatszám fölött is kissé nyers, durva a működése.

    A legtöbb Picasso-tulajdonos azonban valószínűleg a motor optimális fordulatszám-tartományában közlekedik, így ezekkel a kellemetlenségekkel nem nagyon találkozik. Ha mégis, akkor is ritkán lesz oka panaszkodni, hiszen az autó fogyasztása kimondottan jó. Tesztjeinken több mint 5 liter alatti átlagfogyasztást mértünk 100 kilométeren, ami ebben a kategóriában remek eredmény. Emellett a motor rugalmassága is megfelelő – egy 148 lóerős, 370 Nm nyomatékú, 2,0 literes dízelmotorról van szó, amelynek károsanyag-kibocsátása alacsonyabb, mint sok gyengébb, például 1,6 literes dízelmotoré a konkurens modellekben.

    Previous Post

    Hatalmas bajba kerülnek a nyugdíjasok!

    Next Post

    Ilyen lesz az idei augusztus 20-i tűzijáték

    Leave a Comment

    Archívum

    • 2025. augusztus
    • 2025. július
    • 2025. június
    • 2025. május

    Kategóriák

    • Általános
    • Egyéb

    Related Posts

    Általános

    Élelmiszer-utalványt kapnak a nyugdíjasok

    A

    Copyright © 2025 | WordPress Theme: Xews Lite Kezdőlap Adatkezelési tájékoztató Jogi nyilatkozat Kapcsolat Impresszum