Ez a feltétel kell hogy megkapd a 13. havi nyugdíjat

A kormány megerősítette, hogy 2026-ban is kifizetik a 13. havi nyugdíjat, azonban a jogosultsági feltételek szigorodtak. A változtatás két új feltételt vezet be, amelyek befolyásolhatják, ki kaphatja meg az extra juttatást. MUTATJUK A RÉSZLETEKET!
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
A Peugeot és a Citroën nagy reményeket fűztek a 2,0 literes BlueHDi turbódízel motorhoz, és nem is alaptalanul. Ez az erőforrás valóban sokat ígér, különösen nyomaték terén. Az NEDC szabvány szerinti hivatalos károsanyag-kibocsátási teszten is jó eredményt ért el, ami akkoriban fontos mérőszámnak számított.
Ez a motor kifejezetten jól működik a Citroën Picasso modellben. A mindennapos vezetés során viszonylag csendes, sima járású, és gyorsan reagál – legalábbis a dízelmotorokhoz képest. A hatfokozatú kézi váltó fokozatai logikusan vannak elosztva, tehát a sebességek közötti váltás általában kellemes élmény. Azonban van egy kisebb hiba a váltószerkezetben: az egyes és a kettes fokozat közötti váltásnál egyfajta akadást lehet érezni, ami időnként megzavarhatja a vezetőt. Ez az apró kellemetlenség viszont nem jelentkezik az e-HDi 115-ös változatban, amelynek 114 lóerős dízelmotorja egyenletesen és erőteljesen húz a fordulatszám-tartomány egészében.
A Citroën autóiban ritkán találni hagyományos automata váltót, mert a francia gyártó inkább az automatizált kézi váltókat részesítette előnyben, amelyek sajnos lassú és zavaró váltásokat produkálnak. Ezzel szemben a BlueHDi 150 változatban található hatfokozatú automata váltó sokkal jobban teljesít: a váltások gyorsak és finomak, a fokozatok jól elosztottak, és ha erőteljesebb gyorsításra van szükség, a váltó gyorsan reagál. A vezető akár kézzel is vezérelheti a váltást, a kormány mögötti váltófülekkel.
Ha azonban kicsit eltérünk a megszokott vezetési stílustól, például amikor alacsony fordulatszámról akarunk gyorsítani egy magasabb sebességi fokozatban, a motor némi gyengeséget mutat. Ilyenkor lassan reagál, és időbe telik, mire valóban erőt produkál. Ezt a lassúságot a méréseink is alátámasztották. Emellett alacsony fordulaton, különösen terhelés alatt, a motor hangosabb, darabosabb járású, és 4000-es fordulatszám fölött is kissé nyers, durva a működése.
A legtöbb Picasso-tulajdonos azonban valószínűleg a motor optimális fordulatszám-tartományában közlekedik, így ezekkel a kellemetlenségekkel nem nagyon találkozik. Ha mégis, akkor is ritkán lesz oka panaszkodni, hiszen az autó fogyasztása kimondottan jó. Tesztjeinken több mint 5 liter alatti átlagfogyasztást mértünk 100 kilométeren, ami ebben a kategóriában remek eredmény. Emellett a motor rugalmassága is megfelelő – egy 148 lóerős, 370 Nm nyomatékú, 2,0 literes dízelmotorról van szó, amelynek károsanyag-kibocsátása alacsonyabb, mint sok gyengébb, például 1,6 literes dízelmotoré a konkurens modellekben.
Leave a Comment