Összeverekedtek egy nyugdíjasotthonban az idősek az ebéd miatt!

A szóváltás odáig fajult, hogy néhány lakó botokkal és fakanalakkal próbálta megoldani a helyzetet. A személyzet gyorsan közbeavatkozott, hogy megfékezze a dulakodást, és megpróbálták nyugtatni a feldúlt nyugdíjasokat. Az egyik gondozó azonnal jelentette az esetet a vezetőségnek, és a helyzet végül lecsillapodott.
Bár az eset komoly feszültséget okozott, szerencsére senki sem sérült meg komolyabban. Az otthon vezetősége elmondta, hogy a jövőben megpróbálnak nagyobb figyelmet fordítani az étkezések gördülékenységére, és biztosítani, hogy senki ne maradjon éhen.
„Megértjük, hogy az étkezés fontos része a lakók életének, és mindent megteszünk annak érdekében, hogy ilyen helyzet ne forduljon elő újra” – mondta egy ott dolgozó.
Hogy kibékültek e, arról nincs hír.

VIA FB

Ez is érdekelhet:

Az Arkana lehet, hogy ismerős Renault családi arcot visel, de oldalprofilja kevésbé felismerhető és jellegzetes. Ahogy több tesztelő is megjegyezte, bizonyos szögekből egyértelműek a BMW X4-re emlékeztető vonások.
Eredettörténete csak tovább bonyolítja a helyzetet. A Renault 2019 óta árul Arkana modellt Oroszországban, és bár kívülről nagyon hasonlít az európai változatra, belső terét inkább a Dacia szintjén lévő minőség jellemzi, ami arra utal, hogy az autó az idősebb Dacia Duster platformjára épült.
A fekete tető 300 fontos opció, de a C-oszlop mindig karosszéria színű, így a hatás sokkal kevésbé drámai, mint más autók kéttónusú festési lehetőségei, amelyek „lebegő” tetőt varázsolnak.
„A mi” Arkana változatunk valójában egy hosszított Renault Captur, és az újabb platformnak és frissebb alkatrészeknek köszönhetően az európai Arkana valószínűleg elég kifinomultan fog futni és kezelhető lesz. Ugyanúgy torziós gerendás hátsó hídot használ, mint a jelenlegi Captur és Renault Clio, ami egyeseket elriaszthat, de ez nem akadályozza meg a testvérmodelleket abban, hogy dinamikailag a legfelsőbb osztályokban versenyezzenek.

Mivel az Arkana a kisebb Captur-ral rokon, azt hihetnénk, hogy ugyanott készül, mint a testvére, Valladolid-ban, Spanyolországban. Azonban a Renault-Samsung gyártja Busanban, Dél-Koreában, ahol tavaly óta Samsung XM3 néven forgalmazzák. Ha kíváncsi vagy, a Samsung Motors valóban az elektronikai óriás autóipari ágazataként indult, amely még ma is rendelkezik részesedéssel a motoros cégben, de a vállalat nagy része már a létrehozása után pár évvel a Renault birtokába került.
A motorválaszték is eltér a platformtársétól, mivel csupán két hajtáslánc érhető el. Az 138 lóerős, 1,3 literes turbófeltöltős négyhengeres benzinmotor egy ismert egység, amelyet más Renault és Mercedes modellekben is használnak, de az Arkana esetében enyhe hibrid asszisztenciával rendelkezik. A hangsúly azonban az enyhén hibrid rendszeren van, mivel csak egy 12V-os rendszer hajtja az alkatrészeket, amikor a motor leáll.
A mi tesztautónk az E-Tech Hybrid 145, amely a Renault legújabb elektromosított hajtásláncának teljes hibrid változatát használja. Egy szívó, 1,6 literes négyhengeres motor kapcsolódik egy nagy elektromos motorhoz, egy kisebb egység, amely indító-generátorként működik, és egy négysebességes, szinkronizálatlan váltó hagyományos kuplung nélkül.
A motort üresbe helyezik, hogy leváljon a hajtáslánc többi részéről, így az autó mindig elektromos meghajtással indul el. Annak érdekében, hogy elegendő akkumulátor álljon rendelkezésre ehhez, a motor generátorként működtetheti az akkumulátort, miközben üresben van. A váltóban a szinkronizálás helyett dog kuplungok találhatóak, míg az elektromos indító-generátor képes gyorsítani, lassítani és egyéb módon igazítani a főtengelyt, hogy a fordulatszámok illeszkedjenek, és a fokozatok simán kapcsolódjanak.
A Renault teljes hibrid E-Tech hajtáslánca gyengébb fő elektromos hajtómotorral rendelkezik, mint a plug-in hibrid változata (48 lóerő szemben 64 lóerővel) és 1,2 kWh-os meghajtó akkumulátorral, nem pedig a 9,8 kWh-ossal.

Author: admin

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük