Ma jelentették be! Ekkora nyugdíjemelés jön!

Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter egy közösségi média-bejegyzésében tájékoztatta a lakosságot arról, hogy a kormányzat összesen 91 milliárd forintnyi kompenzációt irányoz elő a nyugdíjasok számára. Ez az összeg az infláció okozta pénzügyi hátrányok enyhítésére szolgál, és fejenként átlagosan körülbelül 39 600 forintos kifizetést jelent. A miniszter hangsúlyozta, hogy ez a lépés a kormányzat azon elkötelezettségét tükrözi, amely szerint biztosítani kívánják az idősek számára a stabil megélhetést, még a megváltozott gazdasági környezetben is.

VIA FB

Ez is érdekelhet:

Az új Land Rover Defender sok karaktert csempész a piacra, különösen azok számára, akik értékelik az eredeti modell strapabíró vonzerejét. Egy régi Defender, akárcsak a klasszikus Mini, egykor egyedinek tűnt, de most olyan, mint egy régi, kényelmes papucs. Az ilyen ikonikus modell újraértelmezése nem kis feladat, és a Land Rovernek hosszú időbe telt, mire megtalálta a módját.
Akárcsak a Mini és a Fiat 500 újragondolása, az új Defender visszahozza az eredeti modell alapvető elemeit. Az első szélvédő meredeken áll (ahogy azt a baleseti előírások és a légellenállás lehetővé teszik), a karosszéria viszonylag lapos oldalakkal, alacsony ablakvonalakkal és egy szögletes hátsó résszel rendelkezik, oldalt nyíló ajtóval, amire a teljes méretű pótkerék van felszerelve.
Érdekes jellemzője a Defendernek az oldalsó doboz, amely 17 kg-ot képes elbírni, és olyan dolgok tárolására szolgál, amelyeket nem szeretnél az utastérben. Kiválaszthatod, hogy egyet, kettőt vagy akár egyet sem kérsz, ha nem bánod, hogy lemondasz a tetőlépcsőről (bár valószínűleg sokan szeretnék, ha lenne).

A karosszéria továbbra is alumíniumból készült, és alatta a Defender a Jaguar Land Rover D7 platformját használja, amely modulokat oszt meg más JLR termékekkel. Azonban a D7x szuffixus jelzi, hogy ez a platform különösen megerősített, hogy még keményebb körülmények között is helyt álljon. A Defender egyedülálló, ragasztott és szegecselt karosszériája, acél alvázakkal elöl és hátul, magasabb, mint bármelyik másik Land Rover modell.
A Defender komoly terepjáró képességekkel rendelkezik: vontatási kapacitása 3500 kg (az Egyesült Államokban 3700 kg), vízállósága pedig 900 mm, ha légrugókkal van felszerelve. A JLR büszkén állítja, hogy ez a jármű egy 4×4-es, nem pedig egy egyszerű SUV, kiemelve annak terepjáró képességeit.
Azonban az új Defender elveszítette azt a kompaktságot, amely az előző modell egyik erőssége volt. A modern baleseti előírások, a technológiai túlterheltség és az utasok kényelme iránti figyelem azt eredményezte, hogy a jármű jelentősen megnövekedett. A 110-es modell hossza 5018 mm, míg a 90-es 4500 mm körül van, ami az egykori 110-es hosszához hasonlít. A 130-as viszont már óriási 5360 mm hosszú.
Bár a Land Rover elismeri, hogy egy Defender pick-up „technikai szempontból lehetséges” lenne, nem valószínű, hogy megvalósul. A márka régóta elhagyta a hagyományos pick-up piacot, és mivel a JLR túl kicsi ahhoz, hogy újra belépjen, a Defender továbbra is egy prémium jármű marad.

Author: admin

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük