Hiába faggatja tovább Gulyás Márton, Magyar Péter nem engedi magát sarokba szorítani. Nem hajlandó kijelenteni, hogy ő lenne Orbán Viktor kihívója – szerinte ez nem így működik. „Ambíció nélkül? Talán inkább felelősséggel. Ha felkérés érkezik, készen állok” – válaszolta végül. Ugyanakkor azt is hozzátette: egy ország vezetésére való felkészültség nem csupán az egyénen múlik, hanem azon is, hogy a társadalom és a környezet mit vár, mit fogad el. A személyes szerepvállalás tehát nem öncél, hanem válasz a közösség igényeire.
Arra nem adott választ, hogy ki lenne helyette.
VIA 444/YT PArtizán
Ez is érdekelhet:
A heti tesztalanyunk kemény eladási feladat elé nézne egy olyan vásárló számára, aki nem különösebben érdeklődik a sportos hatchbackek, a pályázás vagy a nagy teljesítményű autók iránt, amelyekről mi, autós rajongók, annyi időt szoktunk elmélkedni. Szerencsére a Renault számára nem sok olyan ember van, aki ebbe a kategóriába esik, és ők nem a magazinunk lelkes olvasói.
A Mégane RS Trophy-R szigorúan véve a Renault meglévő sportos Mégane-jének prémium változata, amely egyetlen színben és egyetlen váltóval érhető el; amelyről gondosan eltávolították az hátsó üléseket, ködlámpákat és az összkerékhajtás rendszert; amely nem kapott egy ekskluzív, brutális teljesítményű motort; és amelyért a tesztautónk esetében a Renault több mint 70 000 fontot kér. Ugye, meglepő!
A képen látható szénszálas kerekek lényegében egy 12 ezer fontos feláras opciót jelentenek. Ha arany féknyergeket és szénszálas fékeket is látsz, akkor a rendkívül ritka, 72 ezer fontos Nürburgring rekord-specifikációs autót nézed.
A Renault-nak tisztelettel kell elismerni, hogy a legmagasabb áron egyetlen Nürburgring rekord-specifikációs példány cserélt gazdát az Egyesült Királyságban (a második példány pedig az autós újságírók tesztautója), míg a 32 darabos mega-Mégane példányok közül a többi, kevésbé sokkoló áron, 51 140 fonttól kezdődően elérhető. Mégis, bármelyik árat nézzük, elhihetjük, hogy a Renault Sport komolyan vette, amikor azt állította, hogy mindent megtettek, hogy a Mégane RS-t versenypályára és célnak megfelelően átalakítsák.
Ezt három különböző irányban érték el: a jármű súlyának csökkentésével, az aerodinamikai tervezésének jelentős átalakításával és fejlesztésével, valamint a tengelyek és a körülöttük lévő felfüggesztés radikális átalakításával. Mindhárom aspektust részletesen ismertetjük hamarosan.
Most azonban elég, ha csak a szénszálas kerekek, szénkerámiás fékek, egy teljes méretű szén-diffúzor és a 10 állásos állítható Ohlins rugóstagok egy sportos hatchbacken elegendő figyelmet vonzanak.
De vajon elegendőek lehetnek-e ahhoz, hogy a Porsche Cayman GT4 árával egyenértékű összeget költsünk egy francia hatchbackre, amelynek hátsó felfüggesztése torziós gerendás? Olvass tovább, hogy megtudd, hogyan érvelheted meg ezt a döntést.