Ferenc pápa sosem élt a pozíciójához illő pompában. Megválasztása után sem költözött be az Apostoli Palotába, inkább a szerényebb Szent Márta-házban maradt, ahol még bíborosként szállt meg a pápaválasztó konklávé idején. Egyszerűségét és alázatát a világ minden táján tisztelték, élete végéig ragaszkodott ehhez a visszafogott életformához. Bár az apostoli lakosztályt hivatalos találkozókra és a vasárnapi imádságokra használta, valódi otthonának mindig a Szent Márta-ház számított – itt érte utol a végzet is.
VIA Blikk
Ez is érdekelhet:
A Honda Civic már nem annyira elterjedt, mint régen; nagyrészt ugyanazoknak az SUV-knek esett áldozatul, amelyek más egykor népszerű családi ferdehátú modelleket is háttérbe szorítottak. A brit vásárlók számára talán már nem is olyan vonzó, mint amikor még Swindonban gyártották, ami egyfajta presztízst jelentett.
Az elmúlt néhány évben a Civic csendben lecsúszott a Honda eladási statisztikáinak aljára, miközben a Jazz kisautó és a HR-V kompakt SUV messze túlteljesítették. És ez igazán kár, mert szerintünk ez az ésszerű hibrid ferdehátú jelenleg messze a legjobb autó, amit a Honda kínál.
Sokáig a Honda belső terei a különféle vonalak, élek, különböző típusú műanyagok káoszát jelentették, egy elavult multimédiás rendszerrel megspékelve. Amikor 2022-ben megjelent, a Civic az HR-V nyomdokaiba lépve sokkal visszafogottabb és stílusosabb belsőt kínált.
A belső tér letisztult vonalakkal és egy, a teljes műszerfalon végigfutó szellőzőráccsal rendelkezik. A Honda nem áldozta fel a használhatóságot a dizájn oltárán – sőt, épp ellenkezőleg. A hőmérséklet és a ventilátor sebességének szabályozására szolgáló tekerőgombok kellemesen kattannak, és rengeteg fizikai gomb van a legfontosabb funkciókhoz.
Túl világos a kijelző? A kormány mellett van egy tekerő, amivel sötétíthető. Meggondoltad magad és mégis világosabb képernyőt szeretnél? Semmi gond: csak tekerd vissza.
Összességében az anyaghasználat nem éri el a Mazda 3 vagy a BMW 1-es sorozat szintjét, de nagyjából egyszinten van a Volkswagen Golféval, és egy fokkal jobb, mint a Toyota Corolla esetében.
A középső érintőképernyő kicsit esetlenül csücsül a műszerfal tetején, de legalább nem uralja a belsőt. Ugyanakkor ez a digitális rész a Civic legkevésbé lenyűgöző eleme. A képernyő alacsony felbontású, a beépített navigációs rendszer pedig nehézkes kezelni, és nem igazodik a forgalomhoz úgy, mint a legjobbak. Mi általában inkább Apple CarPlay-t vagy Android Auto-t használtunk (mindkettő már vezeték nélküli, bár a megjelenéskor még nem volt az). Az is hasznos, hogy vannak fizikai „vissza” és „kezdőlap” gombok.
Hasonlóan, a digitális műszeregység átlátható és egyszerű, de nem tud sokkal többet, mint egy hagyományos analóg műszer.
A vezetési pozíció jó, de az ülések lehetnének kényelmesebbek. Alacsonyan ülünk (a Honda kínál SUV-alternatívákat azoknak, akik magasabban szeretnek ülni), és a kormányoszlop széles tartományban állítható. Ugyan az ülés párnázása állítható szögű, de kevés a párnázottság, és az ülőlap is meglehetősen rövid.
A maga 4551 mm-es hosszával a Civic jóval hosszabb, mint a Golf (4284 mm) vagy a Corolla (4370 mm) ferdehátú változatai – és ez az utastérben is meglátszik.
A hátsó utasoknak jóval több a lábtere, mint a két riválisban, és még a panorámatetővel együtt is kényelmesen elférnek felnőttek hátul.
A csomagtartó űrtartalma 410 liter, amivel ugyan elmarad a Skoda Octavia mögött, de így is az osztály élmezőnyébe tartozik. Emellett praktikus és jól használható is, hála a szélesre nyíló csomagtérajtónak, illetve az oldalirányban nyitható csomagtérfedélnek.
Azt azonban érdemes észben tartani, hogy sok rivális – például a Corolla és a Golf – kombi változatban is elérhető, hosszabb tengelytávval.