Az asszony fia nem hagyta szó nélkül a történteket: a történtek után jogi segítséggel panaszt tett a Nemzeti Népegészségügyi és Gyógyszerészeti Központnál. A vizsgálat elindult, és azóta már az is kiderült, hogy a kérdéses gyógyszert legfeljebb hat hétig lenne szabad alkalmazni – ezzel szemben az idős nő már négy hónapja kapta, ráadásul egyre nagyobb dózisban. A férfi végül maga mentette ki édesanyját abból az otthonból, ahol – saját szavai szerint – a gyógyszerek majdnem h*lálra gyötörték.
VIA profitline
Ez is érdekelhet:
Miután az Egyesült Királyságban kipróbáltuk a benzines Torres modellt, azt tapasztaltuk, hogy a futómű túlságosan kemény és rázós volt ahhoz, hogy megbízható, mindennapi használatra is alkalmas autónak nevezhessük. Szerencsére azonban úgy tűnik, hogy a masszív, 73,4 kWh-s akkumulátor többletsúlya valamelyest javított a gördülési komforton az elektromos változatban.
Az autó sokkal kevésbé rázós, még a borzalmas állapotú, vidéki török tesztútvonalon is, és kevésbé reagál idegesen az úthibákra és kátyúkra. Csendesebb is – nem csak a nyilvánvaló okokból. A szélzaj és a gumiabroncsok zaja is jelentősen csökkent, még a négyhengeres motor zúgásának hiánya nélkül is.
Igaz, kissé jobban billegett a kocsi a hullámosabb útszakaszokon, de egyenes úton jóval nyugodtabbnak, összeszedettebbnek érződött – és bár a kormányzás elég határozatlan és tompa, a dőlést lenyűgözően jól kordában tartja még erősebb kanyarokban is.
Nem mintha túl sokan akarnának vadul kanyarodni a Nexen Roadian abroncsokon, amiket a tesztautónkra szereltek – ezek hajlamosak voltak kipörögni már álló helyzetből is, és egyszer még enyhe gázadás mellett is kicsúsztak egy kanyar kijáratánál. Ez volt a legrosszabb Torres „csúszás”, amit láttam azóta… nos, tudod, az a hírhedt Chelsea-meccs. Reméljük, hogy a brit piacra szánt példányok már tapadósabb gumikkal érkeznek.
BYD, Fisker, Nio, IM, Omoda, Jaecoo, Seres, Skywell, Lucid, Ora… Még hány új autómárkát bír el a brit piac, mielőtt végleg túltelítődik?
És most itt egy újabb: KGM. De legalább ez egy ismerős név, hiszen az előző énjében, Ssangyongként már két évtizede jelen van az Egyesült Királyságban. Az új tulajdonosok azonban – miközben igyekeznek megőrizni a márka kedvező árú, terepjárós örökségét – célul tűzték ki, hogy teljesen új irányba fordítják a vállalatot, és a márkát a fősodorba emelik, ambiciózus tervük szerint 2026-ra közel megháromszorozzák a globális eladásokat 320 000 darabra.
Ennek megfelelően teljesen új, robusztus, terepjárós stílusú SUV-kínálatot vezetnek be – különböző formákban és méretekben –, hogy szélesebb közönséget szólítsanak meg, és vonzóbbá tegyék az autóikat.
A változás élén a KGM Torres áll: egy 4700 mm hosszú családi SUV, amely méretben valahol a Korando és a Rexton közé esik. Ezek a modellek továbbra is Ssangyong emblémával futnak, amíg meg nem érkeznek a KGM által tervezett utódok. A Torres már járt nálunk benzines, 1,5 literes motorral szerelve, most pedig az elektromos EVX változatot teszteljük, amely a Skoda Enyaq, Volkswagen ID.4, Ford Explorer és más hasonló EV-k ellen száll harcba – elöl elhelyezett villanymotorral és a KGM új technikai partnere, a BYD által szállított 73,4 kWh-s akkumulátorral.