Az egyik ellenzéki párt adósságamnesztiát követel. A javaslatuk szerint minden szolgáltatónak, banknak és követeléskezelőnek három hónapja lenne, hogy előálljon minden követeléssel – és bizonyítsa is annak jogosságát. Ha nem tudják igazolni a követelésüket, a tartozás egyszerűen megszűnne. Ahol pedig van jogos tartozás, ott is tilos lenne a lehúzás: csak a valódi adósságot lehetne követelni, reális, mérsékelt kamatokkal, nem pedig vérlázító, kamatos-kamat embertelenséggel.
A tervezetcsomag már készülőben az asztalon hever, hamarosan kiderül, hogy megszavazzák e!
Via FB
Ez is érdekelhet:
A jelenlegi autóipari elektromosítás nagy prizma alatt nézve, a hét tesztjének alanyát, az SF90 Stradalét, rendkívül jelentősnek tűnik, mivel ez az első plug-in hibrid modell, amelyet a világ legfontosabb szuperautó-gyártója, a Ferrari indít útjára.
Az SF90 az első középmotoros Ferrari a 360 Modena óta, amely eltér annak az autónak az arányaitól. Hosszabb a tengelytávja, előrébb helyezkedik el a kabin, rövidebb az orra és a túlnyúlásai; kevésbé klasszikus, de nem vonzódtól mentes. Richard Lane, helyettes tesztelő szerkesztő. De bár igaz, hogy így is tekinthetünk rá, ez az autó sokkal nagyobb és szélesebb körű ambíciókat táplál, mint hogy egyszerűen csak a modern középmotoros Ferrari koncepcióját fenntarthatóbbá és társadalmilag felelősségteljesebbé tegye.
Ne tévesszen meg minket: az SF90 célja, hogy teljes mértékben újraértelmezze azt a technikai szabályrendszert, amely az elmúlt 30 évben irányította a Maranello által tervezett és megvalósított autók többségét. Az autó innovatívan használja az elektromos hajtást, valódi elkötelezettséggel, hogy felülmúlja a róla alkotott dinamikai elvárásokat, és nem csupán egy laboratóriumi emissziós teszt sikeres teljesítésére vagy a belső égésű Ferrari életben tartására törekszik egy évtizeden át. És ez az elkötelezettség, ahogy hamarosan megtudhatjuk, elképesztő módokon válik nyilvánvalóvá, amikor szatellit időmérő eszközökkel mérjük.
A Ferrari ezt az autót paradigmaváltásként hirdeti a szuperautók világában; valami extrém minden szinten. És nem egy szuper-ritka gyűjtői darabként vagy egy pillanatról pillanatra eltűnő különleges szériás modellként, hanem hosszú távú kiegészítőként a cég szalonjának kínálatában. Ezzel az autóval a Ferrari először tett V8-as motort a csúcsmodellek közé, 72 év után. Ez egyúttal az első négykerék-hajtású sportautó Maranello történetében (ha figyelembe vesszük az FF-t és a GTC4 Lusso-t, mint grand tourereket). Az SF90 egyben a márka szélesebb megújulásának időszakában érkezik, amikor a középmotoros V8-as modellek sora, amely 1999-ben a 360 Modenával indult, és 2019-ben az F8 Tributo-val tetőzött, most leáldozik, és a teljesen új 296 GTB V6-os hibrid váltja őket. A vezérlőlogika viszonylag intuitívvá válik, túlzott gyakorlás nélkül, de ez egy igen elfoglalt kormánykereket eredményez – olyan egyet, amelynek vezérlői véletlenül aktiválódhatnak, amikor átvezetjük a kezeinket a keréken. Ez Ferrari új ‘szemek az úton, kezek a kormányon’ ergonómiai filozófiája, bár tetszik vagy sem, valószínűleg elterjed majd a modellkínálatban – és legalább a legfontosabb vezérlők (sebességváltó váltók, irányjelző kapcsolók, ablaktörlő és fényszóró vezérlés, menetmód-manettino) könnyen elérhetők lesznek, anélkül hogy keresgélni kellene őket.
A tárolóhelyek kicsik és számuk is korlátozott, de teljesen nem hiányoznak. Van egy pohártartó az sebességváltó vezérlő előtt az átvitel alagútján, valamint egy sekély, fedeles rekesz mögötte. (A választható könnyűsúlyú karbon ajtóborítások eltávolítják a hagyományos autó ajtózsebeit.) Van egy keskeny tárolópolc is a fejtérnél a ülések mögött, de nem elég széles ahhoz, hogy bármi nagyobb, mint egy pénztárca vagy egy könnyű kabát elférjen rajta.
Még csalódottabbak lehetünk viszont a tárolóhelyek más hiányosságai miatt. Míg a legtöbb középmotoros Ferrari hasznosan nagy első csomagtartóval rendelkezik, az SF90-é sekélyebb. Elférhet benne egy kis puha táska vagy hátizsák, de biztosan nem fog elférni benne egy bőrönd, és amit helyet biztosít, azt részben a töltőkábel foglalja el, amit valószínűleg nem szeretnél eltávolítani.
Még ha csak két verseny sisakot akarnál is hozni egy pályanapra, itt problémába ütköznél, és ha két személy csomagját szeretnéd elvinni egy hétvégi kiruccanásra, az SF90 praktikussága könnyen túlterhelhető. Ez kulcsfontosságú hátrány egy olyan autó esetében, amely – ahogy azt később elmondjuk – legalább igyekszik szélesebb körű használhatóságot kínálni, mint sok más szuperautó más szempontból.