Ez gyors volt. Meg is van az új Pápa! Ő AZ!

És van még egy, még homályosabb jövendölés, amelyet szintén az egyház jövőjével hoznak kapcsolatba:
„Egy sötét bőrű fiatal férfi, egy nagy király segítségével, átadja majd a hatalmat egy vörös alaknak.”
Ezek a sorok nem egy modern forgatókönyv részletei. Több évszázaddal ezelőtt vetette őket papírra egy 16. századi francia orvos, akinek neve a mai napig vitákat szül: Nostradamus. És bár próféciái sokszor ködösek, nem kevesen hiszik, hogy már SZÁMTALAN ESETBEN BEIGAZOLÓDTAK!

VIA ABCNews

Ez is érdekelhet:

A Grand Scenicbe való beszálláskor – és az a látszólag jelentéktelen, 40 mm-rel megnövelt hasmagasság bizony néhányaknak tényleg érezhető lépést jelent – azonnal szembeötlő a különbség a régi és az új modell között. Nemcsak az új elrendezés miatt, hanem a kabin kialakítása is egyértelműen arra szolgál, hogy pótolja az Espace megszűnésével keletkezett űrt a Renault jobbkormányos piacain.
A távoli A-oszlopok és a hatalmas műszerfal előtted valóban az egykori nagy egyterűt idézik. Még ha nincs is meg az emberben a nosztalgia, a Scenic vezetőtere sokkal inkább MPV-jellegű, mint a közvetlen elődjéé.
A Renault továbbra is ragaszkodik ahhoz, hogy a tempomat ki- és bekapcsoló gombja a középkonzolon kapjon helyet. Egy óvatlan pillantás során a sebességkorlátozó mód kiválasztása kis híján autópályás katasztrófához vezetett.
Az első üléssor meglepően tágasnak hat, a szerény méretnövekedés ellenére is. Hátul már jobban érezhető az autó kompakt mérete. A második üléssor (természetesen csúsztatható) megfelelő lábteret kínál, három gyerek egymás melletti elhelyezése reális lehetőségnek tűnik.
A csomagtartó padlójából könnyedén felhajtható harmadik üléssor azonban egyértelműen gyerekek számára készült – nemcsak a szűk lábtér miatt, hanem a tetővonal lejtése is hamar szűkössé teszi ezt a részt.

A hozzáférés azonban nem rossz, és az autó lehetővé teszi, hogy egyetlen gombnyomással ledöntsd a második és harmadik üléssort is.
A gyerekülésrögzítési pontok (Isofix) csak a második sori két szélső ülésre és az első utasülésre kerültek. A három különálló ülés helyett bevezetett, nem eltávolítható, 60/40 arányban osztott hátsó pad pedig bizonyára sokaknak okoz majd csalódást.
Ha a pótüléseket lenyitjuk, 596 literes csomagtér áll rendelkezésre; ha az összes ülést ledöntjük, egy kellemesen sík padlójú, több mint 1900 literes raktér alakul ki – ami valamivel több, mint amennyit a Volkswagen Touran kínál.
A Scenic ott marad el a kategória élmezőnyétől, ahol a műszerfal formatervezése és az anyagminőség kerül szóba. Az előző modell érezhető előrelépést jelentett az építési minőség terén, az új változat viszont ennél kisebb mértékű fejlődést mutat.
Leginkább a belső elrendezés zavaró: a Renault úgy helyezte el a mérethez képest aránytalan infotainment kijelzőt és a középkonzolt, hogy azok inkább utólagos megoldásnak tűnnek. Emellett a középső, tolható konzol sokszor pont a pohártartókat takarja el.
Ez különösen sajnálatos, mert azzal, hogy a műszeregységet a középső kijelzőről a vezető elé helyezték vissza, jól döntöttek, ahogy az enyhén megemelt üléspozíció is jól sikerült.
A Renault R-Link rendszere vegyes élményeket nyújt. A nagy, 8,7 colos, függőlegesen elhelyezett érintőképernyő egy kevéssé vonzó műanyag talapzatra került, és az elrendezése miatt a navigáció követése gyakran nehézkes – az ember könnyen arra a következtetésre jut, hogy fordítva lenne a helyes.
A menürendszer sajnos nem tudja megmenteni a helyzetet. Néhol egyszerűen zavaros a működés: például van egy fizikai „home” gomb a képernyő mellett, ami három részre osztja a kijelzőt, de ha ténylegesen vissza akarunk jutni a főmenübe, akkor külön egy másik, képernyőn belüli menügombot kell megnyomni.
A használatot tovább nehezítik olyan hibák, mint hogy nem lehet DAB rádiócsatornák között lapozni anélkül, hogy át ne kapcsolna, vagy hogy a hangerőszabályzó gombok „+” és „–”, ahelyett hogy egy tekerő lenne.
A rendszer TomTom navigációval, Bluetooth-kapcsolattal, 3D hangzással és Multi-Sense vezetési üzemmódokkal rendelkezik – de ha ezek mind ilyen zavaros tálalásban érhetők csak el, akkor nehéz valóban élvezni a használatukat.

Author: admin

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük