Továbbra is magas azok aránya, akik egyelőre nem választottak pártot – ők a válaszadók 31 százalékát teszik ki.
A többség változást szeretne a kormányban A kutatásból az is kiderül, hogy a megkérdezettek 56 százaléka örülne a Fidesz 2026-os választási vereségének. A Tisza Párt és a DK szavazói körében ez az arány eléri a 100 százalékot.
A kutatás április 3. és 9. között zajlott, telefonos interjúk segítségével, ezer fő részvételével. A minta nem, életkor, iskolai végzettség, régió és településtípus szerint országosan reprezentatív, a hibahatár pedig ±3,1 százalékpont 95 százalékos megbízhatóság mellett.
VIA Publicus
Ez is érdekelhet:
Akárcsak a teljes méretű Range Rover, a Range Rover Sport is a JLR MLA-Flex modellplatformját használja, és a nagyobb testvérével együtt készül a cég solihulli gyárában. Míg az eredeti verzió a kortárs Discovery-vel osztozott a padlólemezén, az újabb Sport már a teljes méretű Range Rover-rel ápolja az elméletileg szoros kapcsolatot.
A padlólemez egy alumínium és acél keverékéből készült, utóbbit azért választották az autó konstrukciójához (míg az előző modellek szinte kizárólag alumíniumból készültek), mert jobb zajcsökkentő tulajdonságokkal rendelkezik.
Két cápauszony alakú tetőantenna egy helyett? Mivel a Range Rover Sport sok más eleme szinte tökéletesen „minimalista”, ezek egy kicsit furcsán mutatnak, bár az előző Range Rover modellekben az egyik az egyszerű DAB rádió vételét, a másik pedig az autó mobil adatkapcsolatát biztosította.
A JLR azt állítja, hogy az új platform jelentős torziós merevség-növekedést is eredményez, de konkrét állításokat nem tesz a súlycsökkentésről. Egy Range Rover Sportot 2511 kg-ra mértek teszteléskor – ez majdnem 200 kg-mal nehezebb, mint a Land Rover súlycsonkított homologizált változata, és 150 kg-mal nehezebb, mint az előző modell, amit 2013-ban teszteltünk.
A Range Rover Sport jelenlegi motorválasztéka az Egyesült Királyság piacán három, 3,0 literes, hathengeres, mild-hibrid Ingenium turbódízel motorból áll (D250, D300, D350), amelyek teljesítménye 247, 296 és 345 lóerő; két plug-in hibrid benzin-elektromos változat (P460e, P550e); és a csúcsmodellt jelentő SV, amely az egyetlen V8-as motorral szerelt változat, és a BMW 4,4 literes V8-as motorjának 626 lóerős változatával rendelkezik.
Mindegyik PHEV JLR hathengeres Ingenium benzinmotorját kombinálja egy 141 lóerős elektromos meghajtómotorral és egy 38,2 kWh kapacitású hajtóakkumulátorral. A felszereltségi szinttől függően akár 70 mérföldes (kb. 112 km) elektromos hatótávot kínálnak, amelyet az EAER laboratóriumi tesztelése során mértek.
Az új Sport kettős keresztlengőkaros első felfüggesztést használ, a hátsó tengely pedig több összekötött irányítókaros kialakítást kapott, hogy helyet biztosítson az elektromos meghajtómotor számára a jövőbeni teljesen elektromos verzióhoz.
A legtöbb modell nyitott differenciálművekkel rendelkezik (és nyolcfokozatú automatikus sebességváltóval, alacsony tartomány nélküli) hacsak nem kérsz felárat. A csúcsmodell, az SV olyan rendszert használ, amit JLR 6D Dynamic felfüggesztésnek nevez, és amely egy hidraulikusan összekapcsolt lengéscsillapító rendszer, ami hasonlít a McLaren szuperautóinál alkalmazott technológiához, de itt nemcsak oldalt összekapcsolja a felfüggesztést, elhagyva az anti-roll barok szükségességét, hanem elölről hátra is összekapcsolja, így képes irányítani az autó dőlésszögét. A Range Rover rendkívüli szintű dőlés- és dőlésszög-szabályozást ígér.
Az alacsonyabb modellekben elérhető a Dynamic Response Pro aktív anti-roll bar rendszer, az aktív négykerék-kormányzás és a mechanikai aktív nyomaték-vektorálásos differenciálművek.