Visszatért Novák Katalin!

Most vasárnap este újra felbukkant. Egy rövid, mégis érzelmekkel teli videóban emlékezett meg a húsvéthétfőn elhunyt Ferenc pápáról, akivel korábban több alkalommal is találkozott. „A hivatalos gyásznak ma vége, de a szeretet örök” – írta a bejegyzés mellé. A videóban személyes pillanatokat is felidéz: 2022-ben a Vatikánban találkozott a szentatyával, majd 2023-ban Magyarországon, apostoli látogatása során, az egész család együtt szerepelt vele egy közös fotón. Egy csendes, méltóságteljes visszatérés ez – nem a hatalomba, hanem az emlékezésbe.

VIA FB

Ez is érdekelhet:

A Peugeot 208 bőséges helyet kínált négy felnőtt számára. Valójában osztályszinten kényelmesen tágasnak számított. Még három ember beültetése is működött hátul, feltéve, hogy egyikük sem volt túl nagy vagy igényes.
Az első ülés széles tartományban állítható volt. A csomagtér is megfelelőnek számított ebben a kategóriában, és a hátsó ülések oszthatók és lehajthatók voltak. A beltér kialakítása ráadásul még érdekesnek is mondható volt. Első ránézésre minden rendben is volt.
A probléma ott kezdődött, hogy volt körülbelül egy tucat másik kisautó, amelynek belső tere is „rendben” volt. A Seat Ibiza vagy a Fiat Punto utasterében sem volt semmi igazán kifogásolható, de nem ajánlottuk volna őket kizárólag ezen az alapon – vagy sok más okból sem. Ugyanez elmondható a Peugeot-ról is.
A 208 utastere rendben volt, de ha kicsit mélyebbre ásott az ember, komolyabb hiányosságokat is talált. A kesztyűtartó például nevetségesen kicsi volt, és ha pohártartót akartál használni, lényegében hátra kellett nyúlnod érte.
Voltak olyan megoldások, amelyek a „jó ötlet, de…” kategóriába estek. A kisméretű kormánykerék a műszerek alatt például újszerű ötletnek tűnt, de ha kisebb termetű voltál, vagy sportos, alacsony vezetési pozíciót szerettél, gyorsan rájöttél, miért javasolja minden más gyártó, hogy a műszereket a kormánykeréken át olvasd le.

És bár a középkonzolon elhelyezett, „lebegő” stílusú kijelző dizájnosnak tűnt, rádióállomások között böngészni menet közben, különösen egy rázós úton haladva, egyenesen vágyat ébresztett a régi, hat darab előválasztó gomb után.
Egy kis finomhangolással sokkal többre lett volna képes ez a beltér – elérhette volna azt a színvonalat, amit a formaterve ígért.
Így viszont a Volkswagen Polo utastere jobb minőségérzetet nyújtott. A Honda Jazz sokkal sokoldalúbb volt. A Ford Fiesta felvette vele a versenyt dizájnban és anyaghasználatban, de közben könnyebben is kezelhető volt. A Peugeot 208 így ebben a mezőnyben csupán mérsékelten elfogadhatónak számított.
A megfelelő 208 kiválasztása sem volt egyszerű, mivel négy alapkivitel, három GTi változat és további három limitált széria közül lehetett választani.
A belépő szintű Access felszereltséghez fűthető külső tükrök, tempomat, légkondicionáló, Bluetooth és központi zár járt alapáron. Az Active felszereltség már 15 colos alufelniket, LED-es nappali menetfényt, valamint egy 7 colos érintőképernyős infotainment rendszert kínált DAB rádióval és okostelefon-integrációval.
A középkategóriás Allure változat némi króm díszítést, 16 colos felniket, tolatóradart, valamint automata világítást és ablaktörlőket adott hozzá. A csúcsmodell GT Line már 17 colos kerekekkel, kétzónás klímával, behajtható tükrökkel és piros belső varrásokkal érkezett.
Akinek több teljesítmény kellett, háromféle GTi változat közül választhatott, amelyek mindegyike ugyanazt a 205 lóerős, turbós 1.6 literes benzinmotort kapta.
A standard 208 GTi 17 colos felniket, hátsó spoilert, krómozott dupla kipufogót és bőrborítású sportüléseket kínált. A GTi Prestige verzióban már navigáció, fűthető első ülések és panorámatető is helyet kapott.
A végső változatot a Peugeot Sport részleg finomhangolta: 18 colos kerekekkel, szélesebb első nyomtávval, leültetett futóművel, Torsen differenciálművel, speciális rugókkal, lengéscsillapítókkal és egyedi futómű-beállítással látták el. Belül Alcantara-borítású sportülések tették teljessé a sportos összhatást.

Author: admin

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük