A pünkösdhöz hasonló ünnepnapok idején gyakran előfordul, hogy félrevezető hírek kapnak szárnyra az interneten. Ezek a bejegyzések sok esetben riadalmat okoznak, főként az idősebb korosztály körében, akik érzékenyek az anyagi biztonságukra. Ezért is különösen fontos, hogy kizárólag hivatalos forrásokból – például a Magyar Államkincstár, a kormányzati portál vagy megbízható híroldalak – tájékozódjunk. Ha kétségünk van, érdemes megkérdezni a bankot vagy a helyi postát, de semmiképpen se osszunk meg ellenőrizetlen információt tovább.
Ez is érdekelhet:
Az eredeti Toyota RAV4 a kilencvenes évek közepén trendteremtő volt, de az idő múlásával az innovatív formatervezés kissé megfáradt. A jelenlegi modell már nem olyan sportos, mint az elődje. A kerekded Honda CR-V mellett kissé unalmasnak hat, a robusztus Nissan X-Trailhez képest pedig puha és érdektelen. Az oldalra nyíló hátsó ajtó elavultnak és kényelmetlennek tűnik – még a Land Rover is lecserélte egy tetőre nyíló ajtóra. A beltér viszont jobban sikerült, minőségi műszerfal és prémium anyagok jellemzik. Az elrendezés praktikus, a központi kijelző körül kontrasztos műanyagok vannak, és amit a Toyota kívül nem tud nyújtani, azt a vezetési élmény kompenzálja.
A RAV4 hátsó tere tágas, a 60:40 arányban osztott ülések előre-hátra mozgathatók, így a térkiosztást a lábtér vagy a csomagtér növelése érdekében is lehet variálni. Lehajtva az ülések teljesen eltűnnek, így egy sík és használható csomagtér alakul ki – amit azonban az oldalra nyíló ajtó csökkent a szűk helyeken, ezért a Toyota jobban tenné, ha tetőre nyíló megoldást alkalmazna. A parkolószenzorok, a tempomat és a Bluetooth a legtöbb felszereltségi szinten alapfelszereltség, így reálisan vásárolhatsz RAV4-et anélkül, hogy rengeteg drága extrát kellene hozzávenned – ezt nem lehet elmondani a Land Rover Freelanderről.
A RAV4 rengeteg légzsákkal rendelkezik, néhány modell akár a vezető és az utas térdét is védi. A kormányzás pontos és közvetlen, így az autó stabilnak hat, hacsak nem próbálod meg túlhajtani, ami növeli a vezető magabiztosságát. Biztonsági szempontból a kissé elavult Toyota csak négy csillagot kapott az Euro NCAP törésteszteken, míg a tapasztalt Land Rover Freelander a legjobb eredményeket érte el. A Toyota megbízhatóságban folyamatosan jól teljesít, a 2012-es Driver Power felmérésben az ötödik helyet szerezte meg, míg a második generációs RAV4 a modelllistán a 28. helyen végzett, ami azt mutatja, hogy a tulajdonosok elégedettek az autóval.