Hajnalban jött a tragikus hír: elhunyt a Királynő

Solti Károly, eredetileg Saiber Károly, a Zeneakadémia egykori felfedezettje volt, akit politikai akadályok sem tudtak eltéríteni küldetésétől: a magyar nóta világméretű képviseletétől. Pintér Györgyi életének második felét ennek az örökségnek szentelte. Rendszeres kapcsolatot ápolt Solti szülővárosával, Kiskunfélegyházával, és fáradhatatlanul dolgozott azon, hogy a műfaj tovább éljen.
Az új nemzedék számára ma is példaként áll az a hűség, amit férje, a hagyomány és a zene iránt tanúsított. Emlékük immár együtt él tovább a magyar kultúrában.

VIA Blikk

Ez is érdekelhet:

Az i10-et az évek során mindig is nagyra értékeltük azért, mert egy kicsit többet nyújt a városi autók szokásos szintjénél vezetési élmény terén. Bár soha nem volt egyértelmű választás azok számára, akik igazán élvezetes vezetést keresnek, az i10 motorjai általában jól működtek a vázzal, amely elég jó testkontrollt és kormányzási precizitást kínál, így meglepően könnyedén viseli a gyorsabb tempót is. Ez egy egyszerű, egyértelmű karakterű autó, amely nem akar többnek látszani annál, mint ami: kicsi, könnyű és egész fürge.
Az i10 kezelhetősége nagyrészt elkerüli azt a bizonytalanságot, amit a méret és a karosszériaforma miatt várnánk, és ügyesen ötvözi az agilitást a tapadással, a testkontrollal és a nagysebességű stabilitással, úgy érezve magát, mintha inkább egy nagyobb szupermininek lenne. Az oldalirányú testkontroll és a kanyarstabilitás javulása miatt most már egy árnyalattal komolyabb, stabilabb érzetet kelt gyors vezetésnél is, még ha nem is annyira élvezetes, mint a korábbi i10-esek.
Az elektronikus menetstabilizáló rendszerek finoman, de hatékonyan működnek, és még a határhelyzetekben is jó alapot adnak a kezelhetőség stabilitásához. Egyetlen megfigyelt kivétel az volt, amikor nagy fékezéskor autópálya-sebességről a kocsi erőteljesen előredőlt, és kissé ingataggá vált, mielőtt stabilizálódott volna az orrán, ami többszöri próbálkozásnál kormánykorrekciót igényelt. Természetesen ez egy olyan helyzet, amit az i10 tulajdonosok többsége szinte soha nem tapasztal meg, és nem von le semmit az autó egyébként kedvező úttartásából.

Az i10 karaktere kiterjed a rugózásra is. Egy belépő szintű, 15 colos kerékkel szerelt autónk tapasztalata kellemes volt. A vastagabb gumifal és a viszonylag lágy futómű hatékonyan csillapítja az úthibákat, így ez az autó a kategória legtöbb versenytársánál kényelmesebbnek bizonyult, még a Sanderónál, az MG 3-nál és a Fiat 500-nál is. A kisebb felnik zajszigetelés szempontjából is előnyt jelentenek; autópályán nem annyira hangos a gördülési zaj, hogy emelni kelljen a hangunkat, bár ez azért érezhető.
A középkategóriás, 16 colos kerekeken futó modelleknél már érezhető egy kis feszesség a futóműben, de alacsony sebességnél még mindig jól elnyeli az úthibákat. Viszont 50 mérföld/óra felett már kissé idegesebb lesz a futómű a gyakori kisebb egyenetlenségeken, és a nagyobb felniken a zajszigetelés is gyengébb, ami kissé csalódást okozott.
A mechanikai finomság egészen jó, legalábbis amíg nem emeljük túl magasra a fordulatszámot. A kézi váltós modelleknél a kuplung fogáspontja kissé bizonytalan és szokatlan, ami megnehezíti a sima elindulást más, például az Aygo X-hez képest, de a megszokással ez javulhat. Automatizált kézi váltós i10-et még nem teszteltünk.
A segédvezetési rendszerek terén minden i10 alapfelszereltségként kap egy előre néző kamerát és az autonóm vészfékezést (AEB), amely gyalogos-észleléssel is rendelkezik, amit „FCA”-nak hívnak. Szintén alapfelszereltség a sávtartó rendszer, amely külön sávelhagyás-figyelmeztetéssel és sávtartó asszisztenssel (LKA) dolgozik, valamint egy egyszerűsített vezetőfigyelő rendszer. Mind az AEB, mind az LKA érzékenysége állítható, és egyáltalán nem tolakodó, bár tesztelőink inkább az alacsonyabb érzékenységi szintet részesítették előnyben. A biztonsági rendszerek kikapcsolása viszonylag egyszerű, ha már megtanultuk, de nem segít, hogy nincs gyors módja annak, hogy ezt a képernyőmenüből ne kelljen először elnavigálni.

Author: admin

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük