Zsuzsa szerette volna elkísérni fiát, de a forgatások közbeszóltak – így csak később repülhet utána. Addig is közösen búcsúztak egy utolsó nyári hétvégével, és azzal a tervvel, hogy majd együtt választják ki a kollégiumi szobába az első bútorokat. Egy korszak lezárul – de az anya szíve örökre nyitva marad.
VIA Bors
Ez is érdekelhet:
Van némi gyakorlati értelme annak, hogy a C3 öt hüvelykkel magasabb lett. A felfelé történő nyújtás nem befolyásolja, mennyi helyet foglal el az autó a járda mellett, viszont lehetővé teszi a Citroën számára, hogy kompenzálja az akkumulátorcsomag padló alatti elhelyezésének hatását az utastér kialakítására, és emellett több helyet biztosítson az utasoknak azáltal, hogy kevésbé hátradöntött testhelyzetben ülhetnek, mint egyébként.
Így az ë-C3 meglepően tágas érzetet kelt a szupermini kategóriában, különösen az első sorban kínál bőséges fejteret, és a második sorban is elegendő helyet nyújt ahhoz, hogy a legtöbb felnőtt kényelmesen elférjen.
A magasan elhelyezett műszeregység valójában egy felfelé néző kijelzőről vetül ki, amely a műszerfal tetejébe van süllyesztve, és periszkópszerűen tükröződik vissza a vezető felé. Ez lehetővé teszi, hogy a kijelzőt egészen az ablak alatti síkra helyezzék – pazarlás nélküli, okos megoldás.
Méréseink szerint az első sorban 1010 mm fejteret kapunk (20 mm-rel többet, mint a Toyota Yarisban), míg a második sorban 660 mm lábtér áll rendelkezésre (Toyota Yaris: 630 mm, Nissan Micra: 640 mm). Az üléspárnák kissé laposak, a dőlésszögük nem ideális, de bár a magas padlószint miatt a hátsó sor hosszabb távon kevésbé kényelmes, elöl jól párnázott, mérsékelten állítható ülések várják az utasokat.
Az ë-C3 vezetési pozíciója egy kicsit a testvérmárka Peugeot i-Cockpit megközelítését idézi. A kormánykerék kicsi, mélyről indul a kormányoszlop, míg a teljesen digitális műszeregység a szélvédő tövében, magasan helyezkedik el a műszerfalon.
Az elsődleges kezelőfelületek elrendezése alapvetően jól működik. A teljes szélességű, kétszintes műszerfalon így rengeteg pakolóhely maradt, sőt a kis sarkokat és sík felületeket akár színes apróságokkal is díszítheted, ha épp olyan a hangulatod.
Az ë-C3 fizikai kezelőszervei – a fűtés és szellőzés, a tükrök állítása, valamint a vezetéstámogató rendszerek deaktiválása külön gombbal – jól mutatják, mennyire értékeli a Citroën az egyszerűséget és a felhasználóbarátságot.
A 10,3 hüvelykes érintőképernyős infotainment rendszer már talán túlságosan is egyszerű. Például nincs benne fedélzeti számítógép funkció, nincs mód az elektronikus kipörgésgátló vagy menetstabilizáló ki- és bekapcsolására, sőt még a gyári navigációban sem lehet a mértékegységeket átváltani metrikusról angolszászra (a tesztautónk végig a metrikus egységekhez ragaszkodott).
A vezeték nélküli telefon-tükrözés (Apple CarPlay, Android Auto) alapfelszereltség a Plus és Max felszereltségi szinteken, és tapasztalataink szerint ez lesz az, amit a legtöbben használnak majd. Összességében a kijelző nem túl zavaró, főként mert maga a rendszer elég korlátozott funkciókat kínál.