Nyáron többször is töltsük fel a földet. Ősszel bontsuk le a kupacot, és vágjuk le a legyökeresedett hajtásokat. A levendulát a legegyszerűbben feltöltéses bujtással és tőosztással szap/rít/atjuk, de du/ványo/ással, illetve a francia levendula esetében magról szaporítással is eredményesen szap/rít/ató.
Forrás: MSN / FB
Ez is érdekelhet:
Simák és autópályákon a Sorento alapvetően jól összeszedett és kényelmes módon viselkedik. Lágyabb felfüggesztési beállításai lehetővé teszik, hogy a karosszéria az hosszú hullámú befolyásokra feljöjjön és újra leülepedjen, és kellemesen ruganyos érzetet biztosít.
A kabinja is lenyűgözően csendes autópálya sebességnél. 70 mph sebességnél a mikrofonunk 66 dB-es értéket mutatott – ugyanazt az eredményt kaptuk, mint az Aston Martin DBX esetében. Mindezekhez jön még a magas vezetési pozíció, amely kiváló látást biztosít, és kényelmes közelséget a jármű elsődleges vezérlőihez, így a Sorento nagyon kompetens társaságot nyújt hosszú távon.
De ezen hosszú távú, alacsony stresszű vezetési környezeteken kívül a komfortérzékre való megközelítése nem mindig olyan magabiztos. Az említett hosszú hullámú lágyaság miatt nehéz, szivacsos és rosszul kontrollált érzést kelthet különösen egyenetlen felületeken, de ami még rosszabb, ez kombinálódik a kemény, nehézkes érzésű másodlagos rugózással, amikor élesebb élekhez érsz. Még a ballon gumiabroncsokkal is elég hangos és erőteljes döccenéseket lehet hallani a hőtágulási réseken és vízelvezető nyílásokon.
Ez miatt a Sorento hajlamos arra, hogy véletlenül olyan SUV-ként tüntesse fel magát, amely időnként esetlen és kínos – olyan jármű, amely nem mindig tudja, hogyan reagáljon, ha kimozdítják a közvetlen komfortzónájából. És talán épp ez a kissé kiegyensúlyozatlan viselkedés az, ami a legélesebben megkülönbözteti a Kiat a finomabb, prémium családi SUV-któl, amelyek 50 000 font fölötti áron kaphatók.