– A magánéletem rendben van, köszönöm. Az elmúlt három hónapban volt valaki, aki sokat segített nekem, és akivel jól érzem magam – árulta el sejtelmesen.
Mostanra azonban Brumi egyértelműen világossá tette, hogy ismét szerelmes: Instagram-oldalán egy olyan fotót tett közzé, amelyen egy szőke hölggyel cskolzik. Egyelőre nem tudni, hogy a képen szereplő nő azonos-e azzal, akire korábban utalt, de az biztos, hogy új fejezet kezdődött az életében.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Ez is érdekelhet:
A belső égésű motorok betiltása közeledik, és az Euro 7-es kibocsátási előírások is egyre szigorúbbak. Így, bár a Toyota határozottan kitart amellett, hogy a hibrid hajtás a jobb hosszú távú megoldás, végül mégis előállt egy teljesen elektromos modellel: ez a Toyota bZ4X.
A közepes méretű SUV a piacon már most is zsúfolt szegmensbe érkezik, ahol olyan riválisokkal kell megküzdenie, mint a Kia EV6, a Tesla Model Y, a Nissan Ariya, a Ford Mustang Mach-E és a Mercedes-Benz EQB.
A figyelemfelkeltő névválasztás talán előnyt jelenthetett volna, de a Toyota inkább a bZ4X elnevezést választotta. Ennek azonban van logikája: a „bZ” a beyond zero (a zéró emisszión túl) rövidítése, ami az akkumulátoros elektromos hajtásra utal; a „4” a méretkategóriára utal (nagyjából a Toyota RAV4 méretéhez áll közel); az „X” pedig azt jelzi, hogy SUV-ról van szó. Így már minden világos. A Toyota korábban bemutatta a kizárólag Kínában forgalmazott bZ3 kompakt szedánt, és további változatok is úton vannak.
A bZ4X „Hammerhead” (pörölycápa) formaterve az elektromos Toyota modellek jellegzetes arculata lesz.
A vásárlók korábban panaszkodtak arra, hogy hideg időben jelentősen lassul a bZ4X töltése, így a Toyota 2024-re ezen is javított. Normál esetben az autó egy 10-80%-os töltést mindössze 35 perc alatt el tud végezni egy DC gyorstöltőn, de hideg időben ez sokkal lassabb volt. Az új víz-víz hőcserélő most már előmelegíti az akkumulátort, ha az autó töltőre van csatlakoztatva, ami gyorsabb töltést eredményez. Például nulla fokos külső hőmérséklet mellett most már 45 perc alatt elérhető az a töltöttségi szint, amely a korábbi modellnél egy órát vett igénybe. A Toyota akkumulátortechnológiája ugyan nem számít forradalminak, de más innovációval próbál figyelmet szerezni. Az év végén a bZ4X – prémium testvérmodelljével, a Lexus RZ 450e-vel együtt – lesz az első sorozatgyártású autó, amely teljes mértékben steer-by-wire rendszert használ.
Nyolc évvel ezelőtt az Infiniti már bemutatott egy hasonló rendszert, de ők meghagyták a hagyományos kormányoszlopot biztonsági tartalékként. A Toyota One Motion Grip névre keresztelt technológiája viszont állítólag annyi redundanciát tartalmaz, hogy nincs szükség mechanikus kapcsolatára a kerekekkel.
Az Infiniti rendszerével ellentétben, amely a hagyományos kormányzást szimulálta, a Toyota egy lépéssel tovább megy: a kormánykereket egy yoke (repülőgépszerű) vezérlő váltja fel. Ráadásul, a Tesla yoke-kormányával szemben, itt csak 150 fokos a teljes fordulási tartomány, így manőverezéskor nem kell trükközni a nem-hagyományos kormányzással.