Ma hajnalban jött a szörnyű hír! Autó alá esett Pásztor Erzsi!

A fájdalom olyannyira erős volt, hogy még a hangját is elveszítette egy időre. „Szerencsére szeretett kolléganőm azonnal a segítségemre sietett, és biztonságban haza is vitt. Öt nappal később azonban már ismét színpadra álltam – először a Turay Ida Színházban, majd a Játékszínben –, de a fájdalom a darab végére annyira felerősödött, hogy a hangom is elment” – árulta el a színésznő. Ennek ellenére nem engedte, hogy a közönség bármit is észrevegyen belőle. Azóta a bal lábát folyamatosan fáslizza, és amikor teheti, felpolcolja, hogy enyhítse a kellemetlenségeket.

Ez is érdekelhet:

Annak ellenére, hogy friss dizájnt, új nevet és modern motorkínálatot kapott, a Peugeot 208 valójában nem volt annyira újdonság, mint ahogyan azt a gyártó sugallni szerette volna. A látványos forma alatt ugyanaz a PF1 platform dolgozott, amely a 207 alapját is képezte – ennek megfelelően azonos maradt a 2538 mm-es tengelytáv és a jól ismert MacPherson első futómű, valamint a hátsó csatolt lengőkaros felfüggesztés.
Ennek ellenére a Peugeot állította, hogy jelentős időt és energiát fordított a „szerkezeti teljesítmény” javítására. A cél az volt, hogy egy kívül kisebb, belül viszont tágasabb autót hozzanak létre a 207-hez képest – egy olyan irányelvet, amelyet minden szupermini gyártónak követnie kellett volna.
A fejlesztések legnagyobb nyertese a 208 tömege lett. A megszűnt 1,4 HDi motorral szerelt változat állítólag 110 kg-mal könnyebb volt, mint a hasonló 207-es verzió.

A Peugeot szerint a belépő szintű, háromhengeres benzines változat mindössze 975 kg-ot nyomott. A valós mérési eredmények ennél némileg magasabb, 1080 kg-os értéket mutattak, de ha figyelembe vesszük, hogy a 2006-os teszten szereplő 1,4 Sport modell majdnem 1150 kg-ot nyomott, akkor látszik, hogy történt előrelépés.
A tömegcsökkentés elsősorban a karcsúbb anyaghasználatnak volt köszönhető: nagy szilárdságú acélpanelek és alumínium alkatrészek alkalmazása segített a súly lefaragásában. Emellett az új háromhengeres motor önmagában 21 kg-mal könnyebb volt a korábbi négyhengeres egységnél.
A 67 és 81 lóerős változatok képezték az alapot, amelyre a továbbörökített motorkínálat épült. Az ötfokozatú kézi váltóval kombinálva a 208 belépőmodellje 100 g/km alatti CO₂-kibocsátással büszkélkedhetett.
A karosszéria enyhén összement, de a dizájn átgondolt frissítésen esett át. A Peugeot 207 túlnyúló első része 60 mm-rel rövidebb lett, míg a hátsó rész további 10 mm-rel szűkült.
A hossz csökkenése ellenére a Peugeot állította, hogy optimalizált tervezéssel és vékonyabb ülések beépítésével sikerült 50 mm-rel több lábteret biztosítani a hátsó utasok számára.

Author: admin

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük