Alacsony jövedelmű nyugdíjasokat, akik számára a helyi piacok és kisboltok közelebbi és olcsóbb alternatívát jelentik.
Vidéken élőket, ahol a nagy szupermarketek kevésbé elérhetőek, és a lakosság inkább a helyi kereskedőkre támaszkodik.
Az ÁFA-visszatérítés rendszere jó szándékú kezdeményezés, de jelenlegi formájában nem minden idős számára elérhető. Ahhoz, hogy valóban segítse a leginkább rászorulókat, fontos lenne kiterjeszteni azt a helyi piacokra és kisebb boltokra is.
VIA FB
Ez is érdekelhet:
A Lexus NX-t a cég Kyushu-i üzemében építik Japánban, és most a Toyota TNGA-K platformjára épül, ugyanazra, amelyet a Toyota RAV4 és Toyota Highlander is használ. Ez azt jelenti, hogy az autó alapterülete megnövekedett, 20 mm-rel hosszabb és szélesebb lett, bár a tengelytáv 30 mm-es növekedése talán még jelentősebb. A nyomtáv is nőtt – körülbelül 35 mm-t az első, és 55 mm-t a hátsó részen –, bár a felfüggesztés tervezése alapvetően változatlan maradt. Az NX továbbra is MacPherson felfüggesztést használ elöl, míg hátul dupla keresztlengőkaros megoldás található.
Az autó monocoque szerkezete szintén rendkívül merev, a Lexus azt állítja, hogy világelsőként alkalmazott 1180MPa keménységű acélt a fontos rakodópanel megerősítéséhez, valamint 1470MPa-t a tető megerősítéséhez. További fejlesztések közé tartozik a nagy merevségű hab használata a hátsó sarkoknál, a Yamaha által kifejlesztett vibrációcsillapítók beépítése, amelyek hosszanti irányban vannak elhelyezve az autó mindkét végén, valamint egy új, kettős zárszerkezet a motorháztetőn, amit a Lexus merevség növelésére alkalmaz.
A Premium Plus Pack, F Sport és Takumi modellek négy projektoros LED fényszórókkal vannak felszerelve, amelyek tartalmazzák a Lexus első „karcsú” adaptív távfényszóró rendszerét. A 11 LED chipet az autó előre néző kamerája vezérli.
Az F Sport modellek további intézkedésekkel javítják a stabilitást, valamint a Lexus Adaptive Variable Suspension (AVS) legújabb verziójával, amely lineáris szolenoidot használ az aktorhoz a finomabb felfüggesztési beállításokhoz. A tesztautónk az alap felfüggesztést kapta – szintén adaptív és két vezetési módon keresztül állítható, de nem olyan fejlett, mint az AVS –, bár minden második generációs NX modell olyan kormányráccsal rendelkezik, amely körülbelül 20%-kal gyorsabb, mint elődei.
A hajtás egy 2487 cm³-es Atkinson-ciklusú benzines motorból és egy elektromos meghajtó motorból származik. A két motor egy rabszolgaként működő motorral van kombinálva (amelynek célja, hogy kompenzálja a motor/útfelületi sebesség közötti eltérést), valamint egy bolygómű készlet, amely lehetővé teszi, hogy mindkét motor külön sebességgel működjön. A rendszer 24%-kal erősebb, mint elődje, és a Lexus állítása szerint 22%-kal alacsonyabb a CO2-kibocsátása, emellett meglepően hosszú tisztán elektromos üzemmódú szakaszok megtételére is képes.
Az alap NX 350h, amely az alapverzió, kizárólag elsőkerék-hajtású, de minden más NX a Lexus E-Four hajtásláncát használja, amelynek 53 lóerős elektromos motorja képes önállóan meghajtani a hátsó kerekeket az első tengelytől függetlenül. Ennek eredményeként az NX a nyomaték eloszlását 60:40 elöl-hátulról 20:80-ig tudja kiegyensúlyozni, a vezetési felülettől függően. A belső égésű motorral és az első motorral együtt a teljes teljesítmény az NX 350h esetében 241 lóerő, amikor minden motor működik. Az NX 450h+ esetében ez a teljesítmény meghaladja a 300 lóerőt, és akár 45 mérföldes elektromos hatótávolságot is kínál.