Otthagyta a busz a nénit – több napig tartott hazajutnia!

Hideg szél és eső nehezítette a helyzetét.
A következő nap reggelén egy másik buszjárat utasai vették észre az idős asszonyt, aki még mindig az előző napi megálló közelében volt. A sofőr – miután értesült az előző napi incidensről – felajánlotta, hogy segít neki hazajutni. A néni végül két átszállással és sok várakozással, több mint 48 órával az eredeti időpont után ért haza.
Az eset ismét rámutat arra, hogy az idősek számára a tömegközlekedés sokszor kihívást jelenthet, és a társadalom felelőssége, hogy odafigyeljen rájuk. Egy kis figyelmesség és empátia sok kellemetlenséget és veszélyt elkerülhetővé tehetne.

VIA FB

Ez is érdekelhet:

Az elektromos ZS ismét egy példája annak a mérnöki racionalizációnak, amely végigsöpör az iparágon, ahogy a költségeket folyamatosan csökkentik és a megtakarításokat keresik. A kínai gyártású platformot a teljes modellkínálat benzinmotoros verzióival osztják meg, és már az elejétől fogva az elektromos hajtás fogadására tervezték.
Ebben az esetben az elektromos hajtás egy 44,5 kWh lítium-ion akkumulátorcsomag formájában érkezik (vízhűtött, hogy jobban szabályozza a hőmérsékletet és fenntartja a hatótávot, a hasznos „nettó” kapacitás 42 kWh), amely az autó padlólemezén helyezkedik el. Egy 141 lóerős szinkron villanymotor hajtja, amelyet ott találunk, ahol egy hagyományos motor szokott lenni, így ez a legnagyobb teljesítményű ZS, amit az MG jelenleg kínál.
A diszkrét csomagtartó logó az egyik észrevehető különbség a ZS elektromos és más modellei között. Az autó egyedülálló első légbeömlő kialakítással is rendelkezik, de még mindig kevesebb vizuális megkülönböztethetőséggel bír, mint a legtöbb elektromos autó.

Mint egy kis crossover, amelyet a Nissan Juke és a Hyundai Kona mintájára terveztek, nem meglepő, hogy négykerék-hajtás itt sem elérhető. Ez bármelyik ZS modellt választod, így van, bár az elektromos változat legalább három vezetési móddal rendelkezik, különböző mértékű regeneratív fékezéssel. A platform egyébként a szegmensre jellemző, és nem tartalmaz valódi újítást, sem elektromos, sem egyéb tekintetben. Elektromosan segített szervokormány és MacPherson felfüggesztés van elöl, hátul pedig torziós gerendás tengely, fölötte pedig egy acél monocoque karosszéria.
Az elektromos SUV-k standardjaihoz képest, amelyek nagy akkumulátorcsomagokkal rendelkeznek, a ZS viszonylag könnyű. Az MG 1534 kg-ot állított a súlyra, ami nagyon közel volt a tesztelt autónk súlyához.
Ugyanakkor az autó hasznára válna egy nagyobb teljesítményű akkumulátor, talán a súly és némi extra költség árán. A hatótávolságot 163 mérföldre értékelték a WLTP kombinált tesztciklusban – ez minden riválisát meghaladja ebben a szegmensben, és kényelmesen felülmúlja a Kia e-Niro-t is, amely ugyanilyen mérés alapján közel 300 mérföldet tud.
Eközben az autó töltési tulajdonságai 2019-es szintnek megfelelőek, mindkét CCS és Type 2 töltőport a hűtőrácsban található. Ez azt jelenti, hogy a ZS EV 50 kW-os gyorstöltőkkel tölthető, és körülbelül 30 perc alatt 100 mérföldnyi hatótávolságot nyerhet, de a Kia e-Niro tulajdonosai számára elérhetetlenek a 100 kW-os sebességek.

Author: admin

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük