Ildikó legfontosabb szava az édesanya volt. Saját szülőjéhez ugyanis nagyon kötődött, ahogyan egy szem lányához is, akit Drága Csillagomként szólított. – Élete utolsó napjaiban folyton az édesanyját szólította, ismételgetve: „anyuci, anyuci, anyuci.” Vágyott rá, hogy újra láthassa, és bízott benne, hogy odafenn találkozhatnak – mondta a lelkész, akinek szavai Ildikó hitéből fakadó megnyugvást tükrözték. – Március 3-án a lányával együtt olvastak egy igét, amely arról szólt, milyen élet vár a mennyben. Ez valamelyest megkönnyebbülést hozott számára, hiszen úgy érezte, odaát is lesz küldetése, és ott várja édesanyja. A mindig derűs és mosolygós műsorvezetőt végakaratának megfelelően édesanyja mellett helyezték végső nyugalomra.
Forrás: Blikk
Ez is érdekelhet:
A Renault E-Tech hajtáslánc koncepciója, akár teljes hibrid, akár plug-in hibrid formában, egy figyelemre méltó mérnöki megoldás. Míg az akkumulátorral működő elektromos járművek (EV-k) a mechanikai egységesség felé vezetnek bennünket, a hibridek, mint a Mégane, lehetőséget adnak az innovációra. Különösen a Mégane kuplung nélküli, szinkronizálatlan négysebességes automata váltója emelkedik ki, amely az egyik legkülönlegesebb hibrid hajtáslánc a piacon.
A Mégane plug-in hibrid, de a hagyományos hibrid hajtásláncot használja, amelyet a Renault Clio és az Arkana E-Tech modellek is alkalmaznak. A hajtáslánc egy 1,6 literes négyhengeres benzinmotort használ, amelyet egy nagy elektromos motor és egy kisebb egység kísér, amely indítómotor-generátorként működik. A hajtáslánc legfőbb különbsége a Mégane és a többi modell között a nagyobb akkumulátor és erősebb elektromos motor, amely megnöveli az elektromos hajtású hatótávolságot.
Esztétikailag a Mégane C-alakú LED fényszórói, amelyeket 2016-ban vezettek be, még mindig frissnek tűnnek, és megtalálhatók a Mégane elektromos utódmodelljében is. Az RS Line karosszériakészlet, bár egy kicsit túlozza a sportosságot, vizuálisan jól illeszkedik a jármű sportos hangulatához.
A hibrid rendszer kiemelkedő jellemzője a váltóban rejlik. Mivel a rendszer kuplung nélküli, a motor nem választható le (csak semleges állásba tehető), ami azt jelenti, hogy a jármű mindig elektromos üzemmódban indul. A benzinmotor nem képes nulla fordulatszámon működni, így amikor a jármű semleges állásban van, a motor generátorként működhet, hogy mindig elegendő akkumulátor-energia álljon rendelkezésre. Miután a jármű eléri a sebességet, a motor aktiválja a négysebességes váltót. A zökkenőmentes váltás érdekében az indítómotor a motor fordulatszámát összehangolja a bemeneti tengely sebességével.
A négy sebességfokozat lehetőséget ad a rugalmasságra, és a rendszer sima átmenetet biztosít az elektromos és a benzinmotoros hajtás között. A motor használhatja mind a négy fokozatot, míg az elektromos motor csak két fokozatot alkalmaz. Ez az egyedülálló felépítés lényegében lehetővé teszi, hogy a jármű egyszerre két sebességfokozatot használjon: egyet a motor számára, egyet pedig az elektromos motor számára. A Renault állítása szerint ez a megoldás kompakt és költséghatékony, és arra utal, hogy ez a hajtáslánc a jövőbeli Dacia modellekben is megjelenhet.