A mai épület helyén eredetileg álló első pályaudvart Pesti indóháznak nevezték. 1846-tól innen indult a Pest és Vác közötti vasút, Magyarország első vasútvonala. A Magyar Középponti Vasút az akkori város szélén vásárolta meg ehhez a telket.
Forrás: MSN / FB / TTOK / BPW
Ez is érdekelhet:
Toyota vezérigazgatójának, Akio Toyodának az a látszólagos elhatározása, hogy leveszi a tervezők válláról a korlátozásokat a C-HR esetében, méltányolható.
A stílusos C-HR-rel a Toyota elűzte az régi Toyota Auris vizuális unalmát, miközben egyúttal megadta az alaphangot a domború formájú Toyota Corolla számára, többek között. Ez a jellegzetes crossover kulcsszerepet játszott abban, hogy megváltoztassa a vásárlók percepcióját a Toyota márkájáról, amely túl hosszú ideig a szikár és ésszerű autókra összpontosított. Hogy a formatervezők elérték-e céljukat, az értelmezés kérdése, de kétségtelen, hogy a Coupé High-Rider, ha teljes nevét nézzük, egy igazi nagy dobás.
A kupé rész indulgenciája – az a lejtős tetővonal és hátsó háromnegyed – elég ahhoz, hogy biztosítsa, hogy a modell bizonyos gyakorlatiasságot feláldoz a crossover-ellenfelek sora előtt, amit a Toyota is elismer azzal a kijelentéssel, hogy elsősorban az „érzelmi megfontolások” által hajtott vásárlókat célozza meg ezzel az autóval.
De vajon elvárhatjuk, hogy ez a crossover-típusú keverék olyan izgalmas legyen vezetni, mint amilyen jól néz ki? Nem világos.
A hajtáslánc belső égésű részéhez 1,8 literes és 2,0 literes motorváltozatok közül lehet választani. Az előbbi 121 lóerős összteljesítményt biztosít egy 53 kW-os villanymotor segítségével. A nagyobb egységhez egy erősebb, 80 kW-os motor társul, amely összesen 181 lóerős teljesítményt ad. A 2,0 literes motor emellett több nyomatékkal rendelkezik (140 lb-ft a 105 lb-ft-hez képest), bár ezt a nyomatékot egy magas, 4400 rpm-es fordulaton adja le.