Visszajön a TÉL! JÖN a brutális hideg és a HAVAZÁS!

Péntek: a vihar előtti csend – Pénteken még mentesülünk a hidegfront hatásaitól, napos és felhős időszakok váltakoznak. A nyugati szél gyenge vagy mérsékelt marad, a hőmérséklet csúcsa elérheti a 14–15 fokot.
Szombat: viharos széllel érkezik a hidegfront A szombati nap folyamán drasztikus változásra kell számítanunk: egy északnyugati hidegfront töri meg az addigi tavaszi időjárást, erős széllökésekkel és jelentős hőmérséklet-csökkenéssel. A nappali csúcshőmérséklet a front előtt még 15 fok körül alakulhat, de az átvonulást követően gyorsan zuhanórepülésbe kezd.
Vasárnap: téli visszatérés, havazás is jöhetA hét utolsó napjára hideg és zord idő várható. A hőmérséklet lényegesen csökken, a felhők uralják az eget, és szórványos csapadék is megjelenhet. A magasabban fekvő területeken, köztük a Dunántúli- és Északi-középhegységben hózáporok sem kizártak. Az erős északnyugati szél tovább fokozza a hideg érzését.
A váratlan lehűlés és a szeles időjárás miatt érdemes figyelemmel kísérni az előrejelzéseket és felkészülni a hidegebb napokra!

VIA MET

Ez is érdekelhet:

A teljes méretű Range Roverhez hasonlóan, a Range Rover Sport is a JLR MLA-Flex modellplatformjára épül, és a nagyobb testvérével együtt készül a vállalat Solihulli gyárában. Míg az eredeti verzió a kortárs Discovery-vel osztozott a vázon, a legújabb Sport megőrzi a szóban forgó szoros kapcsolatot a teljes méretű Range Roverrel.
A váz alumínium és acél keverékéből készült, az utóbbi anyagot a jármű építéséhez választották (míg az előző modellek szinte kizárólag alumíniumot használtak) a zajcsillapító tulajdonságai miatt.
Két cápafinás tetőantenna egy helyett? Mivel annyi minden más a Range Rover Sporton „minimalista” – szinte már hibáig – ez kicsit furcsán néz ki, bár a korábbi Range Rover modellekben az egyik a normál DAB rádió vételéért felelt, míg a másik az autó mobil adatkapcsolatáért volt felelős.
A JLR azt állítja, hogy a váz jelentős torziós merevségjavulásokat is biztosít, de nem tesz sok konkrét állítást a súlycsökkentésről. Egy Range Rover Sportot a mérlegen 2511 kg-ra mértek tesztelés közben – közel 200 kg-mal nehezebb, mint a Land Rover opciókkal csökkentett homologizált súlya, és 150 kg-mal nehezebb, mint az elődje, amelyet 2013-ban teszteltünk.

A Range Rover Sport jelenlegi brit piacra szánt motorválasztéka három, 3,0 literes, hathengeres mild-hibrid Ingenium turbódízelből áll (D250, D300, D350), amelyek 247, 296 és 345 lóerőt kínálnak; két plug-in hibrid benzin-elektromos opcióval (P460e, P550e); és a csúcsmodell SV, amely most az egyetlen V8-as motoros változat, 626 lóerős BMW 4,4 literes V8-as motorral.
Mindegyik PHEV JLR hathengeres Ingenium benzinmotorját egy 141 lóerős elektromos hajtómotorral és egy 38,2 kWh-ás hajtóakkumulátorral párosítja. A felszereltségi szinttől függően akár 70 mérföldes (kb. 113 km-es) EAER laboratóriumi tesztelt elektromos hatótávolságot kínálnak.
Az új Sport dupla keresztlengőkaros elülső felfüggesztést használ, hátul pedig egy többkapcsolatos tengely található, amely helyet biztosít a hamarosan érkező tisztán elektromos változathoz tartozó elektromos hajtómotor számára.
A legtöbb modell nyitott differenciálokat (és nyolcfokozatú automatikus sebességváltót alacsony tartomány nélkül) kínál, hacsak nem kérnek extra felszereltséget. A csúcsmodell, az SV a JLR által 6D Dynamic felfüggesztésnek nevezett rendszert használ, amely egy hidraulikusan összekapcsolt lengéscsillapító rendszer, nem sokkal különbözik a McLaren szuperautóiban található rendszertől, de itt nemcsak a felfüggesztést köti össze oldalról oldalra, megszüntetve az anti-roll bárok szükségességét, hanem elöl és hátul is összekapcsolja a rendszert, így képes kontrollálni az autó dőlésszögét. A Range Rover rendkívüli szintű dőlés- és hajtáskontrollt ígér.
Az alacsonyabb modellekben a Dynamic Response Pro aktív anti-roll bárok, aktív négykerék-kormányzás és mechanikai aktív nyomatékvektoráló differenciálművek is elérhetők.

Author: admin

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük