A két jóbarát jelenleg nem csak a magánéletben ápol kiváló viszonyt, de a színpadon is újra együtt játszanak.
Forrás: MSN / FB / TINYH
Ez is érdekelhet:
A Yaris Cross ugyanazon TGNA-B platformra és 1,5 literes benzin-hibrid hajtásláncra épül, mint a Yaris, de hozzáadja a Toyota RAV4-es stílusát, egy nagyobb első hűtőrácsot és szögletes kerékíveket, amelyeket robusztus kinézetű műanyag borít.
A tengelytáv nem nőtt a széria modellhez képest, de a felfüggesztés 30 mm-es emelése megfelelő SUV-stílusú tartást ad a Yaris Crossnak.
A Toyota nem csak off-road, hanem valóban kínál négykerékhajtású verziót is. Az intelligens 4WD rendszer (AWD-i néven) hasonlóan működik, mint más hibrid Toyota és Lexus modellekben, és egy elektromos motort használ a hátsó tengely meghajtására alacsonyabb sebességnél, így elkerülve a kardántengely és a közvetítőegység szükségességét. Nem teszi a Yaris Crosst egy teljes értékű terepjáróvá, de azt jelenti, hogy nem valószínű, hogy egy hóvihar vagy egy sáros fesztivál parkolóban rekedve hagynának.
Ahogy a széria Yaris, úgy a Yaris Cross is csak hibrid verzióban érhető el. Az orrában egy 1,5 literes háromhengeres benzinmotor dolgozik, amely tiszta égésű Atkinson-ciklust használ, és egy pár elektromos motorhoz van csatlakoztatva, mindegyik a márka ismert epicyclic erőelosztó váltóján keresztül hajt (ami gyakran tévesen CVT-ként van megjelölve).
A motorokat egy kompakt, 178V-os lítium-ion akkumulátor táplálja, amely elegendő energiát biztosít ahhoz, hogy a Yaris Cross EV üzemmódban körülbelül egy mérföldet megtegyen (bár általában csak rövid időre kapcsol be könnyed gázadásra, hogy növelje az üzemanyag-hatékonyságot).
Széria változatban ez a rendszer összesen 114 lóerőt biztosít, míg 2024-től a GR Sport és Premiere Edition modellek 129 lóerőt kínálnak, amelyet a motor és a motor módosításainak kombinációja ér el.