Nem elég felpattanni a bringára – ha nem vagy megfelelően felszerelve, le fognak állítani. Június 1-től a bukósisak 14 év alatt kötelező, és egyre gyakoribbak lesznek a felnőttekre vonatkozó előírások is. A bicikliden legyen működő első-hátsó lámpa, csengő, fék, prizma – mindezeket ellenőrizni fogják. A gyalogosátkelőknél kötelező lesz leszállni, az egyirányú utcák szabályait is szigorúan veszik, a járdán pedig semmiképp sem közlekedhetsz, hacsak nem tábla engedi. A szabályszegés eddig figyelmeztetés volt – mostantól pénzbe fáj.
VIA Tudasfaja
Ez is érdekelhet:
Nagyobb sebességnél az Ioniq 5 lágy futóműve miatt az autó kissé billeg a kanyarokban. Bár vezetése nem kifejezetten élvezetes, ez a karosszériadőlés visszajelzést ad a sofőrnek arról, mennyire terhelhető a futómű kanyarodás közben. A kényelmes hangolás csökkenti a hajlandóságot az agresszív kanyarvételre, így inkább nyugodtabb vezetési stílust ösztönöz. Ezt csak tovább erősíti az autó szélessége, amely mindig ott motoszkál az ember fejében, különösen szűk, beláthatatlan kanyarokkal tűzdelt vidéki utakon.
A legközelebbi műszaki rokon, a Kia EV6, nem elég élénk kanyarokban ahhoz, hogy indokolja a feszesebb futóművet, míg az Ioniq 5 ezzel szemben vállaltan lágyabb karakterű.
A hátsókerék-hajtású, egy motoros változatok finoman tolják az autót hátulról, míg a négykerék-meghajtású kivitelek erős tapadást biztosítanak – ahogy az várható is. Egyik esetben sem mondható igazán szórakoztatónak a vezetési élmény, de egy praktikus családi autóhoz jól passzol a karaktere.
Az Ioniq 5 meglehetősen nehéz autó: a kis akkumulátoros alapmodell 1 880 kg, míg a legerősebb összkerékhajtású verzió 2 190 kg. Ez a tömeg leginkább fékezéskor érződik, különösen vészfékezéseknél, ahol az autó kevésbé reagál gyorsan, mint egy kisebb, könnyebb modell. A motorfékezés viszont jól jön a kisebb lassításoknál, és a kormány mögötti váltófülekkel szabályozható regeneratív fékezés rendszere kiemelkedően jó – az egyik legjobb, amit elektromos autóban tapasztaltunk.
Az Ioniq 5 retró-futurisztikus formája látványos, de a légellenállási együtthatója (0,288 Cd, felszereltségtől függően) nem a legjobb, így autópályán több szélzaj hallható, és nagyobb mértékű hatékonyságcsökkenés tapasztalható a riválisokhoz képest. Ugyanakkor valamivel kifinomultabb, mint a Volkswagen-csoport modelljei.
Stabilitása és nagy sebesség melletti komfortja kiváló, a kormányzás elég laza ahhoz, hogy ne érezzük idegesnek az autót, a belső tér pedig nyugodt, kellemes környezet hosszabb utakra is.
„A Hyundai által bevezetett 2025-ös frissítések közül az egyik legegyszerűbb, de egyben legüdvözlendőbb változtatás, hogy végre hátsó ablaktörlőt szereltek az Ioniq 5-re. Bár nem csak a Hyundai hibázott ebben korábban, téves volt arra számítani, hogy az aerodinamika önmagában tisztán tartja az üveget. Valójában csak autópálya-tempónál lehetett elkerülni a szennyeződést – ez a probléma mostantól a múlté.” – Alex Ingram, vezető tesztelő, az Ioniq 5 frissített változatát a BYD Sealion 7-tel vetette össze.