A Kormányinfón elárulták, hogy meddig lesz még óraátállítás!

Jelenleg egy dolog biztos: az órákat idén is március utolsó vasárnapján, azaz március 30-án hajnalban kell átállítani, annak ellenére, hogy évekkel ezelőtt döntés született az óraátállítás eltörléséről.
A legnagyobb akadályt az jelenti, hogy minden országnak döntenie kellene arról, hogy a nyári vagy a téli időszámítást vezeti be véglegesen. Ez a választás pedig számos területre, például a gazdaságra, a közlekedésre, az energiafogyasztásra és az időzónák harmonizációjára is jelentős hatással lenne, ami miatt a döntés meghozatala elhúzódik.
Az óraátállítás jövője továbbra is bizonytalan az Európai Unióban, mivel a tagállamok még nem tudtak közös álláspontra jutni.

VIA Origo

Ez is érdekelhet:

A meredek emelkedőkön haladva a villanymotoroknak komoly energiára van szükségük, miközben országúti tempónál a gördülési és szélzaj hiánya miatt a benzinmotor zaját tompítás nélkül hallani az utastérben. Bár a két villanymotor jelentős nyomatékot biztosít, és a gyorsulás elméletileg 7 másodperc körül alakul (a hétüléses változat esetében 7,2 másodperc), az E-Power rendszer a gyakorlatban mégis feleslegesnek tűnik. A soros hibrid működéséből fakadó energiaátalakítási veszteségek gyakorlatilag lenullázzák azt az előnyt, amit a speciális belső égésű motor nyújt, így a fogyasztás végül nem alacsonyabb, mintha egy nagyobb hengerűrtartalmú dízelmotort alkalmaztak volna.
A Nissan továbbra is elkötelezett az E-Power mellett van – A gyári adatok szerint az X-Trail fogyasztása 6,2–6,6 liter között alakulhat, a valóságban azonban – még a fedélzeti számítógép szerint is – inkább 9 liter körüli értékek jönnek ki száz kilométerenként. Nem érzem úgy, hogy különösebben sportosan vezettem volna, és korábban Hamvas Tomi is hasonló fogyasztást mért az eggyel kisebb, könnyebb Qashqai esetében. Ma már ebben a méretkategóriában lényegesen takarékosabb SUV-k is léteznek normál hibrid rendszerekkel, és az is kérdéses, hogy hosszú távon milyen fenntartási költségei lesznek ennek a különleges Nissan-motornak.

Author: admin

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük