csirkehús,
sertéshús,
étolaj,
tojás,
tej és tejtermékek,
liszt,
cukor,
egyéb alapvető élelmiszerek.
„Az önkéntes árcsökkentés keretében a Nemzetgazdasági Minisztérium azt várja, hogy a kereskedelmi szereplők a jelenleg alkalmazott árrésük mérséklésével járuljanak hozzá az élelmiszerárak stabilizálásához.
Amennyiben az önkéntes árkorlátozás nem vezet eredményre, úgy a Nemzetgazdasági Minisztérium kész hatósági eszközökkel beavatkozni az árnövelőkkel szemben” – zárja közleményét az NGM.
VIA NG/FB/MSN
Ez is érdekelhet:
Akkor térjünk rá az Alfa Romeo Giulia Quadrifoglióra: 2017-ben mutatták be, 2024 tavaszán nagyon enyhén frissítették, és még mindig az egyik legjobb sportlimuzin a piacon.
Kevés autógyártó képes olyan rendíthetetlen hűséget és lelkesedést kiváltani vásárlóiból, mint az Alfa Romeo – és még kevesebb élt vissza ennyire ezzel a szenvedéllyel az elmúlt években.
Az évek során sok középszerű vezetési élményt nyújtó Alfa született, és ez a hagyomány folytatódik a legújabb Tonale crossoverrel is. Mégis, a kínálatban ott rejtőzik egy autó, amely az elmúlt évtized egyik legszórakoztatóbb modellje maradt. Ami továbbra is lenyűgöz bennünket a Quadrifoglióban, az a dinamikája – és ha az elmúlt évtizedben közelről figyelted az Alfa Romeókat, erre valószínűleg nem számítottál volna.
Először is, kiválóan rugózik. Nem ringatózó, imbolygó módon, de nem is feszes, rázós karakterrel, hanem a tökéletes karosszériastabilitás és a kifinomult rugózás olyan egyensúlyával, amely még mindig a kategória legjobbjai közé emeli. Olyan, mintha a Ferrari vagy a (kínai tulajdonba kerülés előtti) Lotus egy kompakt prémium szedánt akart volna építeni.
Az opcionális karbon-kerámia fékek kiválóan ellenállnak a fáradásnak, még öt vagy több száraz pályakör után is.
Az adaptív lengéscsillapítók több fokozatban állíthatók, így amikor a motort agresszívabb üzemmódba kapcsolod, a futóművet továbbra is visszaveheted egy lágyabb beállításra – és a brit utak többségén valószínűleg ezt is fogod tenni.
Jó minőségű aszfalton a Giulia legkeményebb beállításban is remekül viselkedik, míg rosszabb minőségű utakon az enyhébb mód biztosítja az ideális tapadást és stabilitást.
Ha valamihez hasonlítani kellene a rugózás és az úttartás egyensúlyát, akkor egy sportos Jaguar jutna eszünkbe (és ezt teljes mértékben dicséretnek szánjuk), így a Giulia tökéletesen alkalmas a brit utakra.
A kormányzás is jól illik az úthálózathoz. Gyors, mindössze 2,25 fordulat szükséges a teljes kormányzáshoz, mégis teljesen stabil marad. Bár a sportautók világában találunk még közvetlenebb kormányokat, az Alfa határozott fogású kormánykarimája kiváló visszajelzéseket ad a vezetőnek – jobban, mint a legtöbb rivális modellben.